Boot Trip naar WhitSundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Irma - WaarBenJij.nu Boot Trip naar WhitSundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Irma - WaarBenJij.nu

Boot Trip naar WhitSundays

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

27 Januari 2009 | Australië, Airlie Beach

De Boot Trip WhitSundays

22 januari.
15.00 aangekomen op Airlie Beach. Even langs de organisatie van de boottrip om wat door te nemen.
-Ik kreeg een schoudertas die open was aan de bovenkant en niet waterdicht was. Alleen deze tas mocht je vullen met spullen en meenemen op de boot.
Uhm... waar moet ik me andere spullen laten?? Die kan je op het kantoor laten van de organisatie, is wel op eigen risico en je moet 5Dollar betalen.
-Graag ook even 39dollar betalen omdat je naar een natuurgebied gaat.
-Graag op de boot 15dollar betalen voor je duikpak...
Ow wat heb ik een hekel aan al die stomme bedragen die altijd nog boven op de prijs van je tour komen!

23 janauri
7.15 daar loop je dan met je backpack en je schoudertas. Eerst even wachten tot de deur open gaat (7.30)van het kantoor om me Backpack af te gegeven, en vervolgens lekker lopen naar de boot.
Daar ga je dan op je slippers je open tas en je plattegrond... Heerlijk het begint te regenen.. plattegrond nat, ik glij de hele tijd uit mijn slippers en ik voel me zonnebrand van mijn gezicht af glijden.. Bah..
Daarbij komt nog dat me spullen ook nat werden en me telefoon niet helemaal 100% meer werkt, ik heb geluk dat mijn fotocamera in een hoesje zat.Verder was ik natuurlijk verdwaald... en heb ik 2x de weg moeten vragen en ben ik vet omgelopen...
Formulieren invullen en de boot op!
Best hoge golven, dus misschien is het goed om alvast maar een pilletje te nemen tegen zeeziek. Daar gaan we dan, in de golven! Zo, ziek... wat voelde ik me beroerd. Gelukkig waren er nog 3 andere die niet helemaal lekker waren. En gelukkig begon het weer flink te regenen. Later droog en naar een onwijs mooi eiland gegaan. Er werd gezegd dat het niet verstandig was je toestel mee te nemen vanwege het zand.. iedereen deed het wel. Ik deed niet was te bang dat er iets mee zal gebeuren... Mooi dat het was...! De organisatie maakte foto's de hele tour dus die dan maar kopen aan het eind. Het eten was erg lekker de groep viel tegen. Er was gewoon geen Klik, haha. Echt jammer is dat maar het kan niet altijd meezitten.

24januari
Gefeliciteerd Linda!
Lekker om 6.00 ontbijten! Wat een tijden he?? Daarna duiken, was erg mooi maar het snorkelen in de middag was mooier. Verder gewoon lekker saai maar wel erg mooi.

25januari
Dit keer pas om 7.00 ontbijten. Ik was natuurlijk al om 5.30 wakker, ja als je eenmaal in een ritme zit...hihi
Had echt weer een super ochten. Lig je in je kleine bootbedje kijk je uit je kleine bootraampje en dan zie je echt zo'n mooie zonsopgang echt niet normaal heb dus maar een uur lang genoten en foto's gemaakt van mijn uitzicht. Vanwege de wind, die vanuit de verkeerde richting kwam konden we niet naar de Great Barrier Reef. Voor een meerprijs mocht je duiken. Leek me leuk hoewel ik liever ging snorkelen. Het kon allebei werd er gezegd. Ik ging dus duiken. Na het duiken gingen we terug varen en kon ik dus niet meer snorkelen. Ik baalde echt ik had het 2x gevraagd en wilde niet klagen maar vond het niet leuk.
En ja dan weer afreken. Eventjes 130dollar. (Duiken, Cd, wijntje, zeeziekpilletje). 16.00 weer terug.
Lekker een douche genomen en mijn haar gewassen, dat mochten we namelijk niet op de boot! In de avond met de hele groep gaan eten en drinken. Het idee alleen al, ik had er echt geen zin in. Ookal was ik niet van plan om op mijn vakantie dingen te doen waar ik geen zin in heb, ben ik toch maar gegaan. Echt hele lekkere zalm gegeten en naar de Irish Pub gegaan. Echt leuk met een band enzo. Ik was met een Engels meisje (vrouw, ze was 40 maar leek 28) we deden net of we van een Nederlands tijdschrift waren en gingen allemaal jongens op de foto nemen voor ons niet bestaand tijdschrift. En we hebben ze nog een beetje laten posseren ook! Ja hebben we goed gedaan!hihi. Daarna nog naar een Club en om 4.00 slingerend naar huis. Ik kon uitslapen maar het andere 'meisje' moest om 8.00 in de bus... hihi en dat als je 40 ben! Echt goed...

26januari
Lekker 9.30 wakker had echt super trek in een ham/ kaas croissant. Dus ik met me slaap hoofd op zoek en natuurlijk gevonden! Heerlijk. Daarna weer slapen en verder regende het dus maar een beetje rond gehangen en geslapen. Ik wilde nog uit het is tenslotte Australian Day. Er was een nieuw meisje op de kamer gekomen. Met haar op stap gegaan. Wel oke maar niet lang gebleven. Verder is er altijd een feest in Airlie Beach dus was er weinig verschil op Australian Day, alleen dan dat veel mensen met vlaggen liepen en een vlaggetje op de wang hadden.

27januari
10.00 Uitchecken en wachten op mijn bus naar Town of 1770, en daar gaat Irma leren surfen! Spannend. Mijn bus gaat om 23.55. Dat betekend dus 14 uur lang rond hangen in Airlie Beach....

Ow en sorry maar er is hier weinig mogelijkheid om foto's op het internet te zetten. Alles is geblokt. Als het een keer kan zal ik het doen!

xje Irma

  • 27 Januari 2009 - 08:24

    Gert-jan:

    Wat een vreselijk zwaar leven heb jij toch! Ik heb echt medelijden hoor, 5:30 op en zo. Het is zo te horen erg leuk als je steeds nieuwe mensen ontmoet waar je weer mee op stap kan gaan. Makkelijk he, de een gaat weg, even wachten en er is weer een nieuwe om mee te gaan stappen. ;-) wat een leven....

  • 27 Januari 2009 - 10:04

    Cynthia:

    hee irma!
    je hebt het erg slecht daar denk ik...!
    wat eenverhalen leuk hoor
    ben benieuwd naarje fotos!
    nou succesmet surfen en tot het volgende verhaal!!

    latersss
    xxx

  • 27 Januari 2009 - 12:20

    Broetje:

    Ja, je hebt nog meer wisselende contacten dan in je periode voor Bas.

    ;-)

    Leuk om te lezen. In Airlie Beach heeft het in mijn tijd echt alleen maar gehoost. Dus wees blij dat je de zee op mocht!

    Kus.

  • 27 Januari 2009 - 14:49

    Bas:

    Heerlijk verhaaltje weer..
    Miss You.. x

  • 27 Januari 2009 - 19:49

    Mama!:

    Wat een leventje!!
    Wij blijven gewoon werken, hoor!
    Pakken af en toe eens weekje of weekendje, maar jij neemt het er lekker van en gelijk heb je!!!
    Het loopt alleen niet allemaal mee, je hebt het af en toe heeeeeel zwaar!
    Wacht op je surfverhaal.....!
    Hopelijk niet al te veel golven....dikke kus!

  • 28 Januari 2009 - 20:33

    Frieda:

    Hi Irma, nou klinkt geweldig hoor allemaal!! Veel plezier met surfen en ben zeker benieuwd naar je foto's.

  • 29 Januari 2009 - 12:29

    Tessa:

    Irma!

    Ik heb een beetje je verhalen gelezen.. Jezus wat heb je al veel meegemaakt! Sorry dat ik niet eerder een bericht heb gestuurd, maar je kent het wel.. druk druk druk..

    Heel veel plezier nog, en geniet ervan!

    Hier in het koude Nederland niks boeiends aan het handje..
    Dus je mist niks hoor!

    Ik kijk uit naar je nieuwe verhalen!

    Liefs, Tess!

  • 04 Februari 2009 - 11:38

    Hai Irma,:

    heb de groeten aan Frieda en Marion overgebracht!! Hoe is het, nog alles naar zin?? Zal wel weer wennen zijn straks thuis, heb je je terugvlucht al geregeld of kom je helemaal niet meer???? Frieda za het straks wel missen het werk. Groetjes en veel plezier nog deze maand , wij gaan 17-21 Febr. naar Wenen, bey bey, Norina.

  • 04 Februari 2009 - 18:01

    Marjan:

    hoi irma

    als ik maandag scala inloop moet ik steeds even aan jou denken in het mooie zuiden.
    geniet ervan want hier blijft het saai

  • 05 Februari 2009 - 09:05

    Elsa:

    Hi,

    Gaat alles nog steeds goed daar down under?

    Bedankt voor je kaartje namens de crew van Buona en Scala, leuk!

    Hier alles ok. Blijf genieten want voor je t weet is t weer voorbij en ben je weer terug in Bas zn opgeruimde huisje/kantoortje/berghok enz.... Haha!!

    Je begrijpt t wel hè. Have fun, dikke kus van Elsa X

  • 05 Februari 2009 - 09:11

    Elsa:

    Oh ja, voordat je echt heimwee krijgt: ik heb ff een bekeuring voor je betaald. Je had geen licht aan op de fiets!!!

    Geniet dus maar, straks zit je weer midden in zulk hollands geneuzel!!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2009

Surfen en Paardrijden

08 Februari 2009

1770, Fraser en Byron Bay

27 Januari 2009

Boot Trip naar WhitSundays

22 Januari 2009

Buiten slapen en op het vliegveld...

16 Januari 2009

Mooie dagen naar Adelaide
Irma

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 48748

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 18 Maart 2015

Peru en Ecuador

02 Maart 2014 - 24 Maart 2014

Malaysia

25 November 2013 - 23 December 2013

Curacao, Costa Rica, Nicaragua, Bonaire

13 Februari 2013 - 18 Maart 2013

Nieuw Zeeland!

12 November 2012 - 05 December 2012

Vietnam

30 Oktober 2011 - 20 November 2011

Miami

19 Januari 2011 - 17 Februari 2011

4 weken Thailand

12 Februari 2010 - 11 Maart 2010

Bali

06 Januari 2009 - 01 Maart 2009

Mijn eerste reis

05 Juni 2006 - 01 November 2006

Berlijn

Landen bezocht: