1770, Fraser en Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Irma - WaarBenJij.nu 1770, Fraser en Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Irma - WaarBenJij.nu

1770, Fraser en Byron Bay

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

08 Februari 2009 | Australië, Byron Bay

27januari
10.00 uitchecken. En dan?? Me bus gaat pas 23.55.... dus ja me tas in de kluis en maar naar park/strand. Even liggen... begint het te regenen... Dan maar op de picknickbank onder een afdak. Komt er een meneer aan met een backpack, hengel, scheenbeschermers, baard, hoed, pijl en boog en een mobiel natuurlijk. Oke denk je dan.... niets te doen dus maar even kletsen. Is hij dus van Sydney naar Airlie Beach gelopen in 4 maanden, door het bos. Hij eet beesten en zijn moeder kwam uit Nederland. Zijn vrouw had hem verlaten voor een ander en door de financieele crisis had hij ook geen baan meer, ja dan maar 'reizen'. Vervolgens komen er 2 engelse en we hebben een paar uur met elkaar gepraat. Daarna toastjes eten en dan is het.... 17.00. Moet je nog 7 uur! Dus maar weer in het park/strand hangen. Komen er 3 meiden met wijn... dus ja dan maar wat wijntjes drinken. Daarna me tas bij die meiden in de kamer gelegd en nog wat biertjes in de kroeg! lekker spontaan en gezellie! 23.55 dus de bus in en dan heb ik weer zo'n slapende hangende lange slungel naast me. Ik dus niet slapen...

28januari
Town off 1770
Wat doe ik hier??? Geen idee, op het strand is niets! Te veel wind en geen schaduw en verder... nee niets.... dus niets gedaan...

29januari
10.15 lekker een surf ochtendje gehad! Gestaan!!2x met hulp en 1x zelf!!Echt leuk... aan het eind van de middag Choppa wezen rijden. Even 80km per uur door Australie Crossen en Kangeroo's spotten... en..zonsondergang kijken...

30januari
6.15 de bus in naar Rainbow Beach. 2 Nederlandse jongens leren kennen Berry en Rick. Verder broodje gegeten en gehangen....En 2uur uitleg gekregen over de tour van morgen.

31januari
Fraser Island Tour
Wat??? Een tour met 11 mensen in 1 bus 3 dagen 2 nachten. Slapen in een tent op het strand met Dingo's (hond/wolven).
7.00 pannekoeken eten en 8.30 vertrek naar Fraser Island. Leuke groep had ik, 2 Nederlanders, 2 Canadeese, 3 Chili meiden, 2 Engelse meiden en een Zwitserse jongen. Op de Ferry en hup naar het Eiland. Daar even crossen door het zand en naar een super mooi meer om te relaxen. 's Avonds tent opzetten en eten maken... daarna lekker muziekje aan en een beetje dansen en drinken. En wat staat daar nou naast me tent?? 2 Dingo's! Ga weg hihi wel grappig

1februari
Standaard 6.00 op. Allemaal Dingo sporen in het zand, ja die zijn flink bezig geweest. Maar wij hadden onze spullen goed opgeborgen. Ontbijten en weer rijden naar een paar uitzichten en een meertje. Daarna weer hetzelfde tenten opzetten, eten drinken kletsen en slapen.

2februari
Gefeliciteerd Bobbie! Jammer dat ik niet bij je eerste verjaardag kon zijn maar ik heb wel aan je gedacht! Ik hoop dat je een leuke verjaardag heb gehad.
Weer terug naar Rainbow Beach auto schoonmaken etc en even slapen. Wat een tocht... Daarna weer kletsen en lekker uitslapen tot een uur of 9.00....

3februari
Met de bus naar Noosa... Daar even op het strand de surfers gekeken echt super vet. Ze surfen zelfs met een hond op het bord en ook papa's met hun kinderen...samen, zo lief...
Verder lekker rustig aan gedaan.

4februari
Vroeg op natuurlijk...7.00. Vandaag maar weer proberen te surfen. Daar loop je dan met je zware surfboard. En wat doe ik... ik loop even heel stoer de zee in en bedenk me dat ik me bandje om me enkel nog moet vast maken... dus heel stoer de zee weer uit. En dan maar proberen om bij de andere te komen, nou dat was me echt te ver. 2 uur gestunteld maar nee het werd niets.. daarna weer 1,5uur gestunteld... en nee het werd het niet... Dus maar besloten om in het bos langs de kust te wandelen. Daarna Sushi eten boek lezen en naar bedje.

5februari
Met de bus naar Byron Bay, The Place to be. Dat is wat ze zeggen... Heb ik echt een leuk Hostel. Een hostel met woonkamertje (TV en DVD-speler) keuken badkamer, en.... 6mannen en 1 vrouw...Nederlands meisje ontmoet Cecille bij de bushalte. Met haar uit eten geweest in de avond. Nu had ik echt vakantie gevoel, uit eten! Dat had ik echt lang niet gedaan. Daarna wat biertjes en naar bedje.

6februari
De berg opgelopen voor een mooi Byron Bay uitzicht. 9.00 stonden we er hoor! Even chillen en van het uitzicht genieten en weer naar beneden naar het strand, lekker in de schaduw liggen. Ik kan hier echt niet in de zon, dan verbrand ik levend... Daarna lekker BBQ en Cecille gedag zeggen. Daarna met Liesje Skypen, wat een uitvinding.
Ben hier ook de 2 Duitse meisjes tegen gekomen en 2 Engelse en 2 Nederlanders die ik al eerder had gezien. Iedereen hangt dus echt hier in Byron Bay. Ik vind het hier wel leuk maar had er wel meer van verwacht... Zo bijzonder is het niet... vind ik persoonlijk

7februari
Lekker uit bed zweten... en even ontbijten, vervolgens weer naar het strand even wat schaduw zoeken, wat je maar kan vinden tot 13.00 daarna maar even wezen shoppen, waarom?? Geen idee.. ik heb namelijk totaal geen plaats in mijn tas! Maar heb wel leuke kleertjes erbij! Weer naar me 'appartementje'. Nieuw kamergenootje, Lana (Engels). Daar maar even mee naar de Cheeky Monkeys... wat een tent.. echt super kansloos. Echt van dat goedkope Engelse gebeuren met ordinaire meiden etc. Daarna wilde we naar een andere tent, maar we waren te laat. Dan maar naar het strand! Daar even gerend en gelopen! Echt super mooi! En om 4.00 naar bedje...

8februari
10.00 eruit even ontbijten, met Basje op het internet en lekker in het park hangen waar niemand was.. heerlijk! En nu weer internetten. Morgen begint mijn 5-daagse surftour!

Tot gauw!!! xje

  • 08 Februari 2009 - 09:10

    Mama!:

    Dag lieverd, je probeerde me net te bellen via p.c., lukte niet, geen verbinding!
    Leuk om weer wat van je te "horen"!
    Bedankt voor je lieve kaartje...denk veel aan je, het gaat goed met je, je geniet, lees ik en voel ik....
    Succes met je surftour,
    5 dagen....moet lukken!
    Wangetje.....XX

  • 08 Februari 2009 - 09:39

    Karin En Jerry:

    Hey Irma, echt leuk om je verhalen te lezen. Lekker dat je het zo naar je zin hebt.. Succes met surfen. Hier gaat alles prim. Dikke kus

  • 08 Februari 2009 - 11:14

    Ilona:

    Hey Irmie, sorry dat ik nog niets heb laten horen maar denk wel aan je en alle avonturen die jij beleefd terwijl ik hier nog steeds met een TIO scriptie zit en steeds dikker wordt :) ben blij te lezen dat het goed met je gaat. Zoals ik al zij toen je weg ging als mijn situatie anders geweest had ik graag mee gegaan, maar ja ben niet zo'n held als jij!! Nou liefie doe voorzichtig geniet van alles en deze ervaring neem je maar weer mooi mee. Liefs Iloon gr van Ar en ....

  • 09 Februari 2009 - 05:56

    Loes:

    Wijffie, bedankt voor je kaartje echt super lief van je!
    Veel plezier met je 5dagen tour! dikke kuzzzzzzzzzzzzz Loes

  • 09 Februari 2009 - 07:00

    Willemijn:

    Bedankt voor je lieve smsje!

    Klinkt weer allemaal top die avonturen van je, surfgirl haha.
    Veel plezier en bier, tot snel

    xx


  • 09 Februari 2009 - 09:41

    Broertje:

    Waarom ren je snachts over het strand?

    Met Bas en mij gaat ook alles goed. Sinds ajax begint te verliezen gaat het met mij nog een stukje beter dan met bas.

    Ik sprak Wies gister nog en ze vroeg wanneer je terug kwam. Ik heb het einde van de maand gezegd. Zit ik in de buurt?

    Ik moest trouwens laatst naar het station en ik dacht "ik kan Irma wel even bellen". Ik bedacht me pas op het laatste moment.

    ;-)

    Veel plezier verder nog. Doei de slechte!

  • 11 Februari 2009 - 10:07

    Broertje:

    Town of 1770 is een dorpje in Queensland, Australië. Het is gebouwd op de plaats waar James Cook en het personeel van HM Bark Endeavour voor de tweede keer aan land gingen in Australië in mei 1770. Oorspronkelijke heette het Round Hill — genoemd naar de kreek die er doorheen stroomt — de naam is veranderd in 1970 om Cook’s bezoek te herdenken. De bevolking van Town of 1770 herdenkt deze historische gebeurtenis elk jaar als onderdeel van het 1770 Festival dat gehouden wordt in mei.

    Het dorpje is een populaire toeristenbestemming aan de Queensland Discovery Coast, in het Joseph Banks Environmental Park. Het is omringd met de koraal zee en de Bustard Bay aan drie zijden. Het dorpje beschikt over vakantieaccommodaties, restaurants, een kleine supermarkt en een kleine haven.

    Agnes Water bevindt zich 8 kilometer naar het zuiden en wordt vaak in één noemer genoemd met Town of 1770. Town of 1770 is bereikbaar via een weg vanaf Bundaberg, dat 120 kilometer meer zuidelijk ligt. Het dorpje heeft maar een kleine permanente populatie; er verblijven wel veel vakantiegangers en toeristen om gebruik te maken van de vismogelijkheden en andere wateractiviteiten.

    De vele verschillende dier- en plantensoorten worden zoveel mogelijk beschermd, wat in combinatie met de surfmogelijkheden het tot een belangrijke toeristische attractie maakt. Daarnaast is het mogelijk om dagvaarten en vluchten naar het Groot Barrièrerif, het dicht bijzijnde Lady Musgrave Island en Lady Elliot Island, Fitzroy Reef, Pancake Creek en het historische Bustard Head lighthouse te ondernemen.

    Het gebied bestaat daarnaast uit vier nationale parken: Deepwater, Eurimbula, Mount Colosseum, en Round Hill. In al deze gebieden is het mogelijk om in de natuur te kamperen en te wandelen.

  • 11 Februari 2009 - 10:37

    Frieda:

    Hi Irma
    Even tijd genomen om in je "dagboek" te bladeren,zo te lezen nog steeds naar je zin en lekker warm daar.Geen last van de nare branden hoop ik.Na je 5-daagse surftour ben je vast een volleerd surfster,misschien nationale kampioenschappen volgend jaar???? hahaha.
    Geniet lekker en nog veel plezier.

  • 11 Februari 2009 - 13:17

    Papa:

    het gaat goed lees ik
    dikke kus

  • 15 Februari 2009 - 14:44

    Hai Irma ,:

    Alles overleefd??? Spannend , hoor allemaal bij jou!!!
    Ben benieuwd naar je foto's. Ik vlieg Dinsdag naar Wenen, 5 dagen, ook even mijn verjaardag daar vieren. 31 maart ga ik naar Curacao, 12 dagen, hoop dat je nog 1 keer voor me kan invallen om te werken, alhoewel je er nu nog NIET aan moet denken He??? Fijne dagen nog en tot hoors en schrijfs, xxx Norina.

  • 17 Februari 2009 - 11:05

    Simone:

    Hé Irma,
    Leuk om te lezen hoe het met je gaat.
    Narada mist je, je moet dus maar snel terug komen hihihi.... Veel plezier nog !! x

  • 18 Februari 2009 - 09:16

    Boris:

    Hey Irma, hoe gaat je dagboek verder? Ben echt nieuschirig.:-) Fijn te lezen dat het goed met je gaat!
    Veel plezier xxx Boris

  • 22 Februari 2009 - 12:11

    Monique En Papa:

    zijn bij bas geweest, even voor controle, was gezellig rob was er ook. gisteren bij je jarige broertje geweest, miste je net op de computer, zijn nu in de winkel niet erg druk gaan zo weer naar huis. dikke kus en tot 3/4 maart.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2009

Surfen en Paardrijden

08 Februari 2009

1770, Fraser en Byron Bay

27 Januari 2009

Boot Trip naar WhitSundays

22 Januari 2009

Buiten slapen en op het vliegveld...

16 Januari 2009

Mooie dagen naar Adelaide
Irma

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 48712

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 18 Maart 2015

Peru en Ecuador

02 Maart 2014 - 24 Maart 2014

Malaysia

25 November 2013 - 23 December 2013

Curacao, Costa Rica, Nicaragua, Bonaire

13 Februari 2013 - 18 Maart 2013

Nieuw Zeeland!

12 November 2012 - 05 December 2012

Vietnam

30 Oktober 2011 - 20 November 2011

Miami

19 Januari 2011 - 17 Februari 2011

4 weken Thailand

12 Februari 2010 - 11 Maart 2010

Bali

06 Januari 2009 - 01 Maart 2009

Mijn eerste reis

05 Juni 2006 - 01 November 2006

Berlijn

Landen bezocht: