't gaat prima... - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Irma - WaarBenJij.nu 't gaat prima... - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Irma - WaarBenJij.nu

't gaat prima...

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

06 Februari 2011 | Thailand, Ko Samui

3 februari 2011

Niet echt geslapen vanacht... het kwam met bakken uit de lucht en ik ben doodgestoken door de muggen, hoewel ik een potje naast met bed had staan om die beesten weg te houden, maar goed. Daarna lekker naar het strand geweest...ik vind het niet echt een heel bijzonder eiland. Maar ik heb even een goed stuk op het strand gelopen om te kijken wat er te zien is en of het nou echt niet mooi is. Wat is er te zien op het strand van Lamai in Ko Samui;
Resorts aan het strand, die niet heel bijzonder mooi zijn.
Het zand is hetzelfde als in Nederland.
De zee is vergelijkbaar met de zee in Spanje, inclusief zeewier en kwalletjes.
80% van de mensen zijn;
de man met buik/ tattoo + Anita/ Poolse vrouw/ Thaise vrouw.
10% stellen
5% groepse jongens uit... Kroatie/ Joegoslavie.. geen idee.
5% andere jonge lui.
Tevens lopen er zwerfhonden die toeristen aflikken.
Aan het einde van het strand ben ik maar even op een steen gaan zitten om het hele strand te kunnen overzien, waarbij na 10 min een man zich echt 2 meter voor mij gaat opdrukken, echt 2 meter voor mij, tijd om te terug te lopen dus.
En dan hebben we nog de actieve Thaise verkopers; Zonnebrillen/ Hangmat/ Haar vlechten/ Fruit/ Kip/ Dromenvanger/ Dromenvanger/ Aansteker/ Palmfluit misschien? Jeetje dood vermoeiend. En als je je er probeerd voor af te sluiten, gaat mevrouw pedicure gewoon aan mijn voet zitten, zegt ze; 1 voet is gratis... ja handig, wilde haar echt flinke trap verkopen... maar heb netjes bedankt...
Zo heerlijk om weer even te kunnen zeuren, maar goed ik zal nog wat positiefs zeggen. De lucht is wel mooi, het fruit en het eten is ook wel prima, hoewel er volgens mij weinig te verpesten is aan rijst met groenten, en het is goedkoop. Temperatuur is ook ok.
Verder is Eddy de Thai uit Bangkok mij dood aan het sms-en hoe het gaat, en wanneer ik hem ga ontmoeten? Dat bedoel ik, als je hulp van iemand vraagt zit je er ook meteen weer aan vast.

In de avond ben ik met Heidi/ NL/ 30jaar en een Gregor/ Nieuw Zeeland- Engeland/ 35jaar wat wezen drinken, en een waterpijpje gerookt.. en tevens het grote spel gespeeld, 'Wie komt waar vandaan', raden waar de mensen om ons heen vandaag komen. Wat best moeilijk is.

4 februari 2011
De uitnodiging van Gregor maar in ontvangst genomen. Rondje eiland op de scooter. Daar ben ik natuurlijk wel weer voor in. Daar gaan we dan. Na ongeveer uurtje zien we een mega super strand. Parkeren de scooter maar weten nog niet helemaal hoe we er kunnen komen. We vragen het aan het restaurant. 'Beach?' en dan wijzen. Aangezien het restaurant gewoon aan het strand gevestigd is kan ik mij voorstellen dat ze wel weten wat Strand in het Engels is. Gelukkig de man kwam met de menukaart. Poging 2 werden we begeleid naar een tafel. Te vermoeiend dus weer, we zoeken het zelf wel. Er was een groot hotel gevestigd aan het strand Grand Sea Vieuw Resotel. Nou weet ik dat mijn ik Hotelmanagement gedaan heb en mijn Nederlands niet altijd optimaal is maar wat is een Resotel?? Na veel opties doorgenomen te hebben, dachten we toch dat het een combi was tussen een resort en hotel maar of het nou inclusief of exclusief ontbijt en entertainment zou zijn... nee... we kwamen er niet uit. Omdat we er niet uitkwamen ben ik het maar gaan vragen. In het hotel vroeg ik naar een brochure, ik kreeg natuurlijk eerst weer de menukaart te zien, vervolgens werd in naar het toilet begeleid waarbij ik zelf de brochure bij de receptie gevonden heb. Resotel was de naam van het hotel, zei de mevrouw...oke.. het zal.
Verder echt eindelijk heerlijk voor dat luxe hotel gelegen op een heerlijke ligstoel. Het hotel was volgens mij leeg, er was iig geen toerist te bekennen. Verder kregen we ook nog een uurtje vermaak van wat stuk of 8 thaise jongetjes die op het strand gingen spelen. Aangezien we dachten dat we echt het beste stukje van het eiland gevonden hadden, stond er in een boekje dat de zonsondergang toch het mooiste was aan de andere kan van het eiland... Waar we dus maar heen zijn gaan rijden. Nou toen we daar aankwamen was de zon al achter ons, achter de bergen verdwenen. Ze bedoelde vast dat daar de moeiste zonsopkomst zou zijn ipv zonsondergang.

In de avond maar weer op stap geweest, met dezelfde drankjes, het zelfde spel, en een waterpijp met ander smaakje...Aangezien het om 3.00uur met bakken uit de lucht kwam, moesten we toch terug naar het hostel. Binnen 10min waren we alle 3 totaal doorweekt. Waardoor er rare situaties ontstaan en je dus opeens in de fontijn zit van het hostel, aan het zwemmen bent in het zwembad van een ander hotel en je vervolgens vollop geniet van een warme douche, en dit gewoon nog met je kleding aan. Ik had een tas mee, waarbij al mijn inhoud; geld, sigaretten, papieren etc totaal doorweekt was... Gelukkig deed mijn telefoon het nog anders werd het telefoon 2 en simkaart 4. Verder nog een biertje genomen om 5.00 en om 6.00 het bedje ingedoken. Gelukkig was ik niet de persoon die om 9.00 het vliegtuig naar Bangkok moest hebben maar Gregor, haha.

5 februari 2011
Klein katertje... mijn spullen maar wat te drooggelegd..strandje.. en mijn 2de Thaise massage gehad..wat wel erg lekker was. Verder ging ik vandaag fles water kopen waarbij de verkopen mij niet binnen heeft zien komen, dacht ik, hij was tv aan het kijken. Als ik het water op de toonbank zet. Kijkt hij naar zijn rekenmachine, typt het bedrag in, draait het om naar mij en kijkt weer naar de tv. Ik geef geld, hij doet het is de kassa... hij kijkt me niet aan of heeft iets tegen mij gezegd. Ow... Zelfs een beetje beleefdheid is te veel voor een Thai!

6 februari 2011
Vandaag ga ik met de 2 engels meiden naar Ko Tao, geen idee waarom maar weet anders ook niet wat ik moet doen. Aangezien hun elke dag bijna 12uur slapen en ik gewoon 7 of 8 ben ik netjes aan het wachten totdat we straks weer met de bus/ boot/ bus taxi moeten en vervolgens een nog een hotel moeten zoeken...

Nou jullie zijn weer op de hoogte! Ben nog lekker op vakantie.. en hoewel ik weinig doe vermaak ik mij prima..

  • 06 Februari 2011 - 07:29

    Lisa:

    Hoi Irma,

    Ik ben toevallig op je weblog gestuit en heb je verhalen gelezen. Wat een hoop nare dingen heb je meegemaakt joh :( Vind het heel stoer dat je je vier weken toch volmaakt en het bijltje er niet bij neergooit.
    Ik ben in november in Thailand geweest en heb enorm genoten, hoop dat dat voor jou ook nog is weggelegd!

    Groetjes, Lisa

  • 06 Februari 2011 - 08:02

    Lies:

    haha toch geen leeg bericht.... maare tot snel x
    ps12 uur per dag slapen.... rare mensen op deze wereld...,. ;) dikke kus

  • 06 Februari 2011 - 08:45

    GJ:

    maakt niet uit waar jij naartoe gaat, je verhalen zijn altijd leuk, het is net of we erbij zijn hahahahaha

  • 06 Februari 2011 - 10:56

    Joke:

    Hoi Irma leuk om hier je hele reisverslag te lezen, je maakt wel wat mee zeg en ik had nooit verwacht dat die thaiien zo ongemanierd zijn, nou meis geniet nog van de rest van de tijd daar en ik lees je verslag met veel plezier, groetjes uit een stormachtig castricum
    doeiii Joke

  • 06 Februari 2011 - 18:22

    KEE:

    Hey Irma,
    Volgens mij pas jij wel bij die 80%!
    Geniet er nog maar even van, want in Nederland mis je niks! (Behalve een flinke woei!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Irma

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 48573

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 18 Maart 2015

Peru en Ecuador

02 Maart 2014 - 24 Maart 2014

Malaysia

25 November 2013 - 23 December 2013

Curacao, Costa Rica, Nicaragua, Bonaire

13 Februari 2013 - 18 Maart 2013

Nieuw Zeeland!

12 November 2012 - 05 December 2012

Vietnam

30 Oktober 2011 - 20 November 2011

Miami

19 Januari 2011 - 17 Februari 2011

4 weken Thailand

12 Februari 2010 - 11 Maart 2010

Bali

06 Januari 2009 - 01 Maart 2009

Mijn eerste reis

05 Juni 2006 - 01 November 2006

Berlijn

Landen bezocht: