Backpack, teen en verdwaald - Reisverslag uit Kuala Berang, Maleisië van Irma - WaarBenJij.nu Backpack, teen en verdwaald - Reisverslag uit Kuala Berang, Maleisië van Irma - WaarBenJij.nu

Backpack, teen en verdwaald

Door: Irmie

Blijf op de hoogte en volg Irma

14 Maart 2014 | Maleisië, Kuala Berang

4 maart
Oke het is maart, ook prima. In de avond ben ik naar de Towers geweest en wat gegeten met een Duits grietje. Toch nog even weggeweest.

5 maart
Naar de Batur Caves geweest en ook een tochtje door de grotten gedaan met een gillende malaysia gay en een 'amazing' amerikaanse griet. Daarna maar naar Lake Gardens, waarbij ik struiken bij het overstekken waarbij een stuk van mijn grote teen los gaat. Ik heb dus een mooi spoor achter gelaten door het park, het bloed was best aanwezig. Op het toilet maar schoon gespoten en het stukje er weer op geplakt zover dat kon, en op zoek gegaan naar een pleister en vragen waar ik een dokter kon vinden. Ja die is aan de andere kant van Kuala Lumpur. Geen zin in. Toen ik terug kwam had ik het bericht gekregen van Emirates dat ze geen nieuwe tas gingen kopen maar dat ze hem morgen komen halen om te maken. Dat maken kan enkele dagen duren. Tuurlijk, klaar mee, koop zelf wel een tas. In de avond met een jongen en meisje op zoek gegaan naar een soort of backpack, en nog 2/3 van de prijs afgekregen. Wel een bon vergeten te vragen, dus geen refund van de verzekering of Emirates. Nu maar hopen dat dit ding 3 weken mee kan. Toen maar een drankje halen, daar was het wel eens tijd voor. Woensdag is Ladys Night. Vrouwen mogen gratis drinken op 2 voorwaarden, je krijgt 1 glas, en je moet deze zelf bij laten vullen bij de bar. Best raar, maar je kan dus van 22.00- 02.00 gratis drinken. Met als gevolg, te laat naar hostel met een te vage taxi chauffeur.

6 maart
Tijd om te gaan, naar Penang. Daar een Nederlands stel leren kennen en een Zweeds meisje Caroline. De hele middag lekker gehangen, en gelukkig hebben ze daar donderdag tm zaterdag ook Ladys Night. Best handig die avonden.

7 maart
Scooter gehuurd, ik vond het vet eng. Waarom? Geen idee, ben dus maar achterop gegaan bij Caroline. Ik ben een backpacker met te vage ervaringen en te veel vage verhalen gehoord over reizen met ongelukken etc etc. Waardoor ik dus met schoenen en een lange broek op de scooter zit, terwijl iederen een korte broek en slippers aan heeft. Hoe ouder je wordt hoe meer je de risico's ziet ofzo? Maar goed na wat rond zoeken het National park gevonden voor een wandeling. Wel fijn die wandeling, met slippers en pleisters, schoenen kan ik voorlopig niet op lopen, op de scooter ging nog net. In de avond maar weer eens bij Ladys Night gekeken.

8 maart
Caroline overgehaald om mee te gaan naar Cameron Highlands, gezellig! Kan het goed met haar vinden. In de Cameron Highlands hebben we local gespeeld. De vragen die wij krijgen de hele dag (waar ga je heen, mogen we met je op de foto en waar kom je vandaan) maar eens gevraagd aan de local mensen. Erg grappig. In de avond een voetmassage, best fijn.

9 maart
Tourtje gedaan en wat gewandeld. Een beetje natuurlijk want mijn voet doet nog zeer en ja hele dag met slippers door de bossen is niet altijd fijn.
In de avond eens op tijd slapen, vet koud daar! brrrr

10 maart
8 uur op. Met een mini busje en speedboot naar Perhentian Island. Hostelletje zoeken en drankje halen.

11 maart
We zouden een nieuw verblijf zoeken maar waren te lui. Dus we zijn maar op snorkeltour gegaan. 2x een haai gezien, en een mega schildpad. Ik denk dus dat hier niet meer ga duiken, ik bedoel wat kan je nog meer gaan zien? In de middag maar wat op het strand gehangen. Nog super leuk om met Caroline te reizen! Dat gaat echt goed.

12 maart
Vandaag toch verhuizen naar een mega mooi verblijf, met het mooiste uitzicht wat ik heb gezien. En dat voor 25euro per nacht. Het is hier zo mooi! Ik dacht dat Bali mooi was maar ik denk dat dit het toch gaat overtreffen.

13 maart
Vandaag een wandel tocht gemaakt, en nog meer mooie eilandjes gezien. Niet te beschrijven. We hoorde dat er vandaag ook een jongen was overleden op het eiland. De locals doen heel laks over. Ze zeggen: Ja moet je maar niet drinken en zwemmen en ja dat gebeurd hier wel een paar keer per jaar. Niets krijg je er van mee, niemand hoor je er verder over, en alles is open en iedereen staat op het zelfde strand die avond weer te dansen en te drinken. 2 jongens hadden dus wat gedronken en zijn toen gaan zwemmen, maar de zee/ stroming is sterk. 1 heeft dat dus niet overleefd. Mensen hebben er zelfs foto's en filmpjes van gemaakt, echt Caroline en ik kunnen het niet helemaal begrijpen waarom het niemand iets doet. Het doet ons in ieder geval wel wat

14 maart
Tijd voor een ander wandelingetje. Wat uit eidenlijk een wandeling werd. We waren verdwaald en niet een beetje. We hebben door het hele bos gedwaald en langs rotsen geklommen met hoge afgronden. Op een gegeven moment waren we bij een klein strandje en hoge rotsen. We konden na 5 uur dwalen nergens meer heen. We hebben een uur gewacht en gehoopt dat er een boot langs kwam. Geen boot, toch maar wat rond gehangen en geprobeerd om het hotel te bellen. Geen signaal. Verschillende pogingen gedaan om weer weg te komen maar het was te gevaarlijk vonden wij en we wilden ook niet meer de bossen in. Opeens kwam er een snorkeler voorbij welke ons de weg heeft gewezen. Serieus. wij waren best bang. Ja bang, we hadden geen water meer, geen eten zaten wat op een rots met een klotsende zee onder ons waar gister nog een jongen in is overleden. Na veel gedoen een weg gevonden en ons laten terug varen door een boot. Gesloopt waren we, maar trots dat we het gehaald hadden. Ja verdwaald zijn is eng.

Nu nog een week te gaan en geen plannen! Zie wel hoe het gaat. Caroline reist nog een weekje mee, die heeft niet eens een ticket naar huis. Mijn teen is verder nog in de herstelfase en mijn backpack bestaat ook nog. Verder is mijn kledingkeuze nog beperkt tot zwarte hempjes, aangezien hier geen winkeltjes zijn.

Ik ga maar uit dat warme internetcafe, waar ik alleen zit aangeizen iederen met een ipad aan het reizen is in 2014, behalve ik.

  • 14 Maart 2014 - 14:16

    Jet:

    Ben je nou alweer weg ??!! Have fun babe x

  • 14 Maart 2014 - 14:35

    GJ:

    Hahahaha watje

  • 14 Maart 2014 - 15:02

    Mattie:

    Mag het je ooit wel eens mee zitten,gezellig dat je carolien om je heen hebt en samen leuke dingen kunt doen.
    En gelukkig je teen zit er nog aan maar dat zal zeker zeer doen.
    He wijfie geniet en geniet en geniet nog lekker.
    gr Mattie

  • 14 Maart 2014 - 15:03

    Broer:

    Je wordt oud. Bang voor scootertje. Bang voor een beetje verdwalen. Zere voetjes.

    Aankomende zomer maar camping Bakkum?

    "Lekker relaxed."

  • 16 Maart 2014 - 20:58

    Linda:

    Hoi!
    Intussen lees ik je verhalen ook nog mee.. vind het erg leuk om te lezen!
    Wij zijn 3 of 4 jaar terug nog naar Maleisie geweest (georganiseerde rondreis), dus lees veel herkenbaars! Ben je in Penang ook naar Red Garden geweest (leuke eetgelegenheid)?
    Wij waren toen geeindigd op Langkawi. Erg mooi eiland.. en lekker genieten.
    Veel plezier nog! Sterkte met je teen! En alvast goede reis terug over een weekje!
    groetjes van Linda Baltus

  • 17 Maart 2014 - 10:04

    Kee:

    Ah.... Een lekkere wandeling gemaakt ;-) Wanneer ga je in Nederland mee wandelen!?
    Geniet er nog even van en dus niet gaan zwemmen hè!

    Xxx Marije

  • 17 Maart 2014 - 20:09

    Loes:

    Hey wijffie,

    wat een actie weer met je teen. Hou je taai he. En neem 9 april vrij :-) !!!!! En als je terug bent kan je je inschrijven voor city run!!!!! Hihi.
    geniet nog even . Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Berang

Irma

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 48575

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 18 Maart 2015

Peru en Ecuador

02 Maart 2014 - 24 Maart 2014

Malaysia

25 November 2013 - 23 December 2013

Curacao, Costa Rica, Nicaragua, Bonaire

13 Februari 2013 - 18 Maart 2013

Nieuw Zeeland!

12 November 2012 - 05 December 2012

Vietnam

30 Oktober 2011 - 20 November 2011

Miami

19 Januari 2011 - 17 Februari 2011

4 weken Thailand

12 Februari 2010 - 11 Maart 2010

Bali

06 Januari 2009 - 01 Maart 2009

Mijn eerste reis

05 Juni 2006 - 01 November 2006

Berlijn

Landen bezocht: