Machi Picchu en stenen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Irma - WaarBenJij.nu Machi Picchu en stenen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Irma - WaarBenJij.nu

Machi Picchu en stenen

Door: Irmie

Blijf op de hoogte en volg Irma

06 Maart 2015 | Peru, Cuzco

4 maart
Om 6uur met de taxi, dat dachten wij. Nou de taxi meneer kwam ons om 5uur uit het bedje halen. Hij wilde Nu vertrekken in verband met Staking/ stenen gooien. En ja hoor onderweg waren diverse wegen afgesloten met stenen. Daarbij wilde wij en nog 6 andere autos toch wel ergens langs. 6 chauffeurs gingen dus lekker in discussie met de mensen die aan het staken waren, echter keken ze niet heel erg vriendelijk. Daar zit je dan samen in de auto, en dan gaat Robertjan ook nog even buiten kijken. Nou ik ben veilig blijven zitten. We mochten er uiteindelijk langs, ik zat wel klaar om te bukken voor het geval er toch stenen zouden gaan vliegen, maar het ging goed.
3uurtjes wachten op de trein en daar zijn we dan. De man met het bordje Irma Bahr/ Irma Bar of wat ze hier ook bedenken, hadden we gemist. We waren al in het hostel. Lekker zonnetje, en in de avond samen Jenga gespeeld met Mas Wijn. Ik mag het eigenlijk niet vertellen, maar ja ik heb gewonnen!

5 maart
Slecht geslapen. Rekening houden Met, of zachtjes doen kennen ze hier niet. Zelfs wanneer je met je slaap hoofd er wat van zegt wordt het genegeerd. 06.30 klaar voor ontbijt, geen ontbijt. Er was ook helemaal niemand te bekennen. Dan maar aan de wandel naar Machi Picchu. Ja samen, in de regen, in de blauwe poncho. Mega mooi en indrukwekkend. En dus prachtige fotos gemaakt (in De Blauwe Poncho). Rond 13.00 weer naar beneden. En ja hoor lekker een douche en drankje en daar was hij dan, De Zon! Te laat, ja echt te laat... stiekem wel beetje zitten balen. Dus maar van een massage genoten. Toen weer een trip met de bus en trein en 23.00uur weer terug in hostel. Nu Klein drankje en naar bedje. Morgen weer om 08.00uur in de bus... 10uur lang... slingerend langs alle stenen die er nog op de weg liggen. We hopen in ieder geval dat de staking wel voorbij is. Dat weten we namelijk ook nog niet zeker.

Tot snel weer!