Ik ben er! - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Irma - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Irma - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

22 Januari 2011 | Thailand, Ayutthaya

Hi Allemaal!
Bedankt voor alle lieve smsjes en berichtjes!
Na een vertraging van 1,5uur en geen slaap ben ik via Cairo veilig aangekomen in Bangkok. Wel lekker geirriteerd geweest in het vliegtuig, op het eerst gedeelte van mijn vlucht was er een half uur een discussie met een vrouw voor mij over een vegetarisch gerecht en achter me zat een jongen die voor het eerst ging reizen, en iemand die al 10jaar aan het reizen was en dus hele ‘ stoeren’ verhalen aan het vertellen was. Bij het 2de gedeelte had ik 2 lege stoelen naast me die na het opstijgen opeens in beslag werden genomen door een Fransman. Toen hij later iets ging pakken had ik bijna zijn ‘achterkant’ met haar in mijn gezicht, echt bah! Ik keek gauw de andere kant op waarbij, 2 mannen, ja geen jongens maar mannen, de playboy kalender zaten te kijken en vervolgens de playboy te lezen. Dus ik dacht dan maar muziek luisteren waarbij er van de 15 zenders 1 engels talig was en de rest was egyptysche moskee muziek.. Tevens waren er 5 liedjes dus alle liedje totaal 30 keer geluisterd. Er was 2x een film met slecht beeld en ruisend engels. Verder lag iedereen heerlijk te slapen en heb ik die fransman soms maar lekker geirriteerd door mijn lichtje aan te doen en te gaan lezen. Verder kreeg ik op beide vluchten maar 1x drinken aangeboden. Ik klaag niet gauw over een vlucht en vind het al gauw prima, maar deze waren echt wel het minste die ik ooit gehad heb.
20januari
Aangekomen ben ik met de bus naar hotel gegaan. In de bus heb ik Lobke leren kennen. Nederlands meisje en daar in de avond wat mee afgesproken. Daarvoor nog even uurtje mijn ogen dicht gedaan. Gelukkig werd ik na een uur vanzelf wakker (wel raar want ik was al 30uur wakker), want had mijn wekker niet goed gezet. En ja ik was natuurlijk 10min later waarbij mijn slechte eigenschap bij haar meteen duidelijk was en ze ook serieus bij onze derde afspraak zei dat ik beter 10min eerder kon komen. In de nacht paar uur geslapen.
21 januari
Lobke en ik hebben ons laten overhalen door een Sate Tuk Chick om ons door Bangkok te vervoeren en dan ook nog wat shops te bekijken om daar wat tekopen. Daar krijgt ze dan geld voor van de shops. Dat kopen ‘ begrepen’ we niet helemaal, waardoor ze ons op een gegeven heeft gedumpt bij een tempel en toen we terug kwamen was ze weg. Prima! We hadden toch nog niets betaald. Tevens praatte Lobke veel met Locals, die na mijn idée alleen maar onzin vertellen over wat er te doen is en waar alles is… En ze ons ook naar een Lucky Boedha wilde brengen die 1x in ht jaar open is blabla en dat hij ons wel kan brengen, nou ik geloofde er allemaal niets van. Daarna even drankje gedaan en wezen relaxen bij het zwembad van het hotel. Waarbij ik gewoon in slaap ben gevallen en de badmeester mij wakker moest maken omdat het ging sluiten.. oeps. Ow het was toch al tijd voor mijn volgende avond afspraak met Lobke. Ja ik was optijd! Even met Pieter en George (2 andere Nederlanders) naar China Town gegaan met de bus, en toen met z’n 4-en in de Tuk Tuk (ja het past) terug gegaan, phoe wat een tocht zo krap en zo hard overal tussen door haha wel lachen, hoor! Daarna een bar in geweest en ja ik heb het ondekt 4x halve liter Chang bier en… ja dat is voldoende zeg maar. Nadat er een 'gespek' ontstond over het geven/ nemen en aangeboden krijgen van bier en geen ronde terug geven. Heb ik definitief besloten om morgen maar verder te reizen en Lobke te verlaten.
22 januari
Zo geslapen… gewone diepe coma, Chang Bier is dus een goed slaapmutjes voor mij. Uitchecken en met de taxi naar het treinstation waar ik met de trein naar Ayuthaya ging. De conducteurs zijn wel goed daar, hij wist precies bij elk station wie er in stapte en bij wie hij dus het kaartje moest controleren. Ik.. ik ben weer in slaap gevallen, ja een vlieguig vind ik een drama maar een bus of trein, gaat echt goed. Toen ik wakker werd keek ik op welk station we waren, en had er nog maar 1 te gaan. En de conducteur kwam me ook nog vertellen dat ik er zo uit moest! Echt aardig. Daar aangekomen stukje met de boot en daar zit ik nu dan in een verblijf waarbij de eigenaresse 80jaar is en engels praat wat totaal is ingestudeerd, te schattig! Toen ik later naar mijn kamer ging riep ze heel hard naar me wat ik ging doen! Uhm.. naar mijn kamer. Nou ik moest dus even uitleggen dat ik een gast was die 10min geleden bij haar had ingecheckt en wat mijn kamernummer was en toen wist ze het wel weer. Morgen hier maar een boottripje doen, Daarna denk naar Chiang Mai. Bus duurt ongeveer 10uur, trein weet ik niet en vliegtuig moet ik eerst weer naar Bangkok waar ik weinig zin in heb, daar kom ik net vandaan… goed gepland dus weer. Nu eerst maar veilig terug naar Oma.
Enne Robert-Jan ik was helemaal blij dat ik je smste, maar de datum op mijn telefoon staat dus op een dag eerder! Haha handig… sorry!

Ik heb trouwens een Thais Telefoonnummer

0066876766048

Goed he! daar ben ik dus op te bereiken!

xje

  • 22 Januari 2011 - 14:18

    Lies:

    Tja die Lobke... wel jammer hoor hahaha.

    Maare fijn dat het allemaal goed gaat! Tot snel weer dikke kus

  • 22 Januari 2011 - 14:24

    Eveline:

    Dus van chang bier even veel nodig als pino zeg maar..... :-) xx

  • 23 Januari 2011 - 04:12

    Irma:

    Een berichtje nog ter info! Ben mijn Thaise SIM kaart alweer kwijt... dus niet meer te bereiken op het bovenstaande nummer. Haha

  • 24 Januari 2011 - 21:47

    Robert-Jan:

    Net terug uit Londen. Maar toch lief dat je smste.

    PS. Lobke = kut wijf.

    ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ayutthaya

Irma

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 48697

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 18 Maart 2015

Peru en Ecuador

02 Maart 2014 - 24 Maart 2014

Malaysia

25 November 2013 - 23 December 2013

Curacao, Costa Rica, Nicaragua, Bonaire

13 Februari 2013 - 18 Maart 2013

Nieuw Zeeland!

12 November 2012 - 05 December 2012

Vietnam

30 Oktober 2011 - 20 November 2011

Miami

19 Januari 2011 - 17 Februari 2011

4 weken Thailand

12 Februari 2010 - 11 Maart 2010

Bali

06 Januari 2009 - 01 Maart 2009

Mijn eerste reis

05 Juni 2006 - 01 November 2006

Berlijn

Landen bezocht: