Eindelijk naar huis! Of nog niet....? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Irma - WaarBenJij.nu Eindelijk naar huis! Of nog niet....? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Irma - WaarBenJij.nu

Eindelijk naar huis! Of nog niet....?

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

17 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Hi....

Hierbij ten eerste even een wijziging op mijn vorige bericht.

Duikbegeleider = Duikmeester
en
'ziek' = ziek

Dat ook weer opgelost.

13 februari
Ik dus op stap, rustig aan gedaan, aangezien ik morgen moet duiken.. Nou ja netjes om 3.00 het bedje ingedoken...

14 februari
Duiken vandaag. Ik moest om 10.00 aanwezig zijn om de theorie nog even door te nemen. Phoe... niets voor mij.. Daarbij kwam dat ik met de persoon die mij alles nog ging uitleggen een woordenwisseling kreeg. Ik vond namelijk dat ze allemaal dingen ging vertellen wat ik op dat moment niet belangrijk vond om te weten voor 2 duiken. Maar goed ik wist voldoende en mocht dus duiken. Eerste duik, allemaal oefeningen en tweede duik echt duiken. Wel vermakelijk niet bijzonder. En... daarbij komt dat ik mijn logboek met alle informatie over de duiken die ik ooit gemaakt heb, ben kwijt geraakt. Vond me tas ook al te vol worden, en vroeg me al af waarom ik dat logbok nog had... In de avond maar lekker los gegaan, omdat het mijn 'laatste avond was', dinsdag natuurlijk nog maar woensdag er vroeg weer uit. Dus heb lekker tot zonsopgang gedanst, het uitgaan is echt te zwaar vermakelijk voor mij op Koh Tao! Zo leuk, lekker op het strand.. met allemaal echt leuke mensen!

15 februari
Lekker op strand gelegen en wat laatste dingetjes gekocht. Wilde nog op het internet maar hotmail is de laatste dagen niet optimaal in Koh Tao. Dus ben er maar vanuit gegaan dat mijn ticket niet gewijzigd is. Tevens kon ik dus ook niet mijn E-ticket printen. Nu weet ik dat je een E-ticket niet hoeft mee te nemen, maar dacht.. je weet maar nooit. Maar goed geen hotmail dus. In de avond met Lindsay en Grace uiteten. Lindsay ging ook mee stappen, ze voelde zich een beetje verplicht denk ik, maar ok. Leuke avond...en eigenlijk te leuk, en wilde ik deze avond toch niet beindigen.

16 februari
Tot het om 6.00uur echt afgelopen was durfde ik niet te gaan slapen omdat ik bang was mijn bus te missen, die om 09.30 zou komen. En.. Ik moest mijn spullen ook nog pakken, die nog door de hele kamer slingerde. Maar goed beetje rond gehangen dus.. al mijn spullen naar buiten gegooid, om ze daar maar in te pakken, heerlijk in de warmte met extra muggen. Dit zodat Grace niet wakker werd van het inpakken van mijn rommel. Als je dan om 8.30 echt klaar zit, is het echt heel erg vermoeiend om nog wakker te blijven, maar goed het is gelukt. Grace kwam me gedag zeggen, Lindsay en Dave niet. Bus,wachten (elke keer wachten is dus ook gewoon weer eten waardoor je de hele dat dus gewoon om de 3 uur een maaltijd naar binnen werkt), Boot (beetje slapen), wachten, bus (dit is dus een 7,5uur durende busrit). Als je instapt wordt er door de buschauffeur gewoon niets gezegd. Geen gedag, niet waar de bus naar toe gaat, niet waar we gaan stoppen, of we naar het toilet kunnen, helemaal niets). Toen het bijna 20.30 was, dacht ik? We moeten er nu toch wel zijn, maar ik zie nog geen vliegtuigen. Uhm Irma? Wie zegt dat deze bus naar het vliegveld gaat? Hij gaat naar Bangkok, dat wil niet zeggen het vliegveld van Bangkok. Ow.. hmmm dat was ik even vergeten. Dus ja sta je dan aan de andere kant van Bangkok, wilde taxi nemen, maar die kwamen weer met prijzen... phoe... en werd alweer moet van dat onderhandelen en besloot met een shuttlebus te gaan. Deze ging om 21.30. 22.00 was de bus er en ging we nog heel wat andere mensen ophalen en dat werd dus weer shuttlebus proppen, heel vermoeiend. Uiteindelijk om 23.00 op vliegveld, mijn vlucht is om 00.50.

Het vliegeveld.
23.00 ik ben er, wat later dan ik wilde maar goed, als de luchtvaartmaatschappij weet dat je er bent zullen ze wel wachten.
Ik informeer meteen naar de Immigratie Desk, zoals ze verteld hebben bij de ambassade moet ik daar mijn Visum opnieuw aanvragen. Duurde niet lang zeiden ze. Oke, ik vraag aan informatie desk, die begrepen niet wat ik bedoelde. Aan de Beveiliging vragen, ow nee die spreke geen engels. Dan maar naar de luchtvaartmaatschappij.
Meneer; Hallo
Ik; Hallo, ik wil graag inchecken
M; Uw ticket aub
Ik; die heb ik niet, ik ben alles kwijt. Maar als het goed is kunt u een e-ticket gewoon opzoeken
M; (kijken) Nee, mevrouw ik kan u niet vinden
Ik; O, ik vlieg toch echt vandaag
M; Nee, kan u niet vinden
Ik; Ik moet ook nog eerst naar de Immigratie Desk, waar is dat? Dan loop ik daar iig eerst even heen.
M; Ow u heeft geen Visum?
Ik; Nee die kon ik hier voor het inchecken regelen.
M; Nou, nee hoor, dat moet bij de immigratie desk
Ik; Dat weet ik, waar is die?
M; Uhm ja die zijn nu gesloten, morgen weer open van 09.00-16.00
Ik; Hu, waar is het dan?
M; Ja dan moet je met de taxi, uurtje heen/ uurtje terug.
Ik; Ow.. die is dus helemaal niet op de luchthaven. Dus... en nu? wat moet ik doen.
M; Nou je staat niet op de vlucht voor vanavond, maar op morgen ochtend, dus die moet je verzetten naar morgen avond, en dan moet je morgen even naar de Immigratie desk en dan kan je morgen avond vliegen.
Ik; Meneer, ik wil gewoon naar huis, het is 00.00. En mijn vlucht gaat om 00.50.
M; Ik kan je wel op die vlucht terug zetten, maar je visum is niet in orde.
Ik; Oke, enne waar moet ik dan slapen vanvond?
M; Je kunt gewoon 24uur hier blijven en morgen met de taxi heen en weer.
Ik; (wat dacht je zelf? Ik heb hele nacht niet geslapen! En wil naar huis) Is er een hotel in de buurt?
M; Geen idee, maar ik kan niets meer voor u betekenen. U moet u ticket omzetten, en naar de Immigratie Desk.

Dus.... Daar gaan we dan, of eigenlijk niet. Om een lang stom verhaal maar iets korter te maken. Heb ik mijn ticket omgezet. Ben ik opzoek gegaan naar hotel, die hier 4.000bath (100euro) zijn (terwijl ik de laatste dagen in kamer van 200bath (5euro) heb geslapen. Weet je hoeveel 4.000bath is, daar ging ik dus niet in slapen, maar het een hotel van 1.000bath gevonden met hotelbusje, gelukkig dus geen taxi of shuttlebus. En ja dan moet je dus weer pinnen, weer je tas uitpakken... phoe... en toen...3.00 slapen...

17 februari
10.00 ontbijt
11.00-12.00 naar Immigratie Vision
12.00-13.00 Precies op tijd! De Lunch! Paar duizend medewerkers gaan dus door het hele pand aan de wandel en genieten van de lunch. En ja, ik een uur wachten, daar loop je dan op je slippers als blonde toerist. Foto's maken, die weer niet goed waren. En nog even kletsen met een Nederlander die er al 15 jaar woonde. Hij zegt 50% van de mensen hier is behulpzaam en 50% niet. Hij zegt ik ben al 4x beroofd, maar dit keer waren ze echt niet aardig. Normaal laten ze namelijk 2 sigaretten, een aansteker en 20 tot 40 bath achter, zodat je nog wat te roken heb en nog naar huis kan. maar dit keer ook niet. Verder zei hij dat ik geluk had dat ik een aardige politie agente getroffen had, en dat ik op straat gezet was? Nee daar keek hij niet van op, dat gebeurd zo vaak. Oke...
13.00-16.00 wachten, kopietjes maken blablabalalba
16.00-17.00 taxi terug. Gelukkig sprak hij gebrekkig Engels en verstond ik eigenlijk niets, en lachte ik maar hele tijd vriendelijk en maar een beetjes Yessen en No-en.

Nu dus aan het hangen in hotel, en vanavond een nieuwe poging done om naar huis te vliegen. Zie dus net ook de mail van D-reizen dat mijn ticket gewijzigd is.

Nou... hoop echt dat dit het laatste verhaal is, geen tijd meer om na te lezen, en ga nu denk echt naar huis. Ben moe en nu is het dus 36uur +24uur.... Gelukkig is mijn bactertie ook weer terug, zoals je weet. Het Jeukt.

  • 17 Februari 2011 - 15:22

    Robert-Jan:

    Goede reis knuf. Alles wat je niet dood maakt, maakt je sterker.

    Zeggen 'ze'....

  • 17 Februari 2011 - 15:29

    San:

    Haha, heb me Donald Duck maar opgezegd.. het lezen van jou avontuur is veeeuul leuker

    Goed.. schrale troost, een koud Heineken biertje komt steeds dichterbij :)

  • 17 Februari 2011 - 17:20

    Kee:

    Nog een paar kilo coke in je koffer en je hebt alles mee gemaakt wat er valt mee te maken daar!

    Veilige reis!
    X

  • 18 Februari 2011 - 11:02

    Mama:

    Dacht dat je al lekker in je eigen bedje lag te slapen.....niet dus!
    Hoop maar van gauw......je hebt alles wel gehad, nu!! Dikke kus.

  • 18 Februari 2011 - 12:37

    Loessie:

    meissie,

    Strakkies ben je weer BACK kunnen we lekker aan de bar een borrel drinken hahaha!!

    Dikke kus.

    En wat zal je goed slapen in het vliegtuig!!!!

  • 18 Februari 2011 - 13:40

    Loessie:

    had je nog gebeld op je thaise num maar kreeg geen gehoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Irma

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 48785

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 18 Maart 2015

Peru en Ecuador

02 Maart 2014 - 24 Maart 2014

Malaysia

25 November 2013 - 23 December 2013

Curacao, Costa Rica, Nicaragua, Bonaire

13 Februari 2013 - 18 Maart 2013

Nieuw Zeeland!

12 November 2012 - 05 December 2012

Vietnam

30 Oktober 2011 - 20 November 2011

Miami

19 Januari 2011 - 17 Februari 2011

4 weken Thailand

12 Februari 2010 - 11 Maart 2010

Bali

06 Januari 2009 - 01 Maart 2009

Mijn eerste reis

05 Juni 2006 - 01 November 2006

Berlijn

Landen bezocht: