Eerste Weekje Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Irma - WaarBenJij.nu Eerste Weekje Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Irma - WaarBenJij.nu

Eerste Weekje Vietnam

Door: Irmie

Blijf op de hoogte en volg Irma

20 November 2012 | Vietnam, Hanoi

12 November 2012
21.30 vliegen naar Vietnam. 18.00 komt Rico mij ophalen. Een internationale vlucht mis ik liever niet, dus vertrek 3,5uur van te voren van huis. Rico belt of ik al klaar sta. Ja, Rico, ik sta klaar. Hij moet nog geld halen en tanken…het duurt wel even voordat we echt weg zijn…We gaan ‘lekker’ over Beverwijk, waar het opeens vast staat. We nemen een andere weg maar raken ‘verdwaald’, willen de TomTom aansluiten maar hebben geen snoer. Dan leven we gelukkig in 2012 en heb ik navigatie op mijn telefoon. Om een lang verhaal kort te maken sta ik na bijna 2uur dan toch op schiphol. Lekker begin. En dan gaan mensen aan mij vragen waarom ik niet met Rico wil reizen. Een rit van Castricum duurt al 2uur ipv 20 minuten. Vervolgens moet ik zelf inchecken en mijn bagage zelf ‘droppen’ waarbij ik mijn handbagage in de wachtrij heb laten staan. O, o Irma let nou op je Tas! Nou hup gaan, eerst me ook nog wat laten verleiden door wat boekjes in de boekwinkel waarbij mijn vrije ruimte in mijn handbage weer gevuld is en 5 kilo zwaarder.

13 november 2012
Mega goede vlucht gehad en goed aangekomen in mijn Hostel, even mijn tas op de kamer zetten en met mijn Lonely Planet in Lounge/Bar plaats nemen om me te orienteren wat ik eens zal doen in Vietnam. Ik sla mijn boek net open, maar kan hem al gauw weer dicht slaan. Binnen een uur zit ik al te kletsen met een Canadees en 2 Engelse jongens en 2 Engelse meiden. Biertje? Nou ja, Prima. Nog 1? Oke… en voor je het weet zit je aan de shotjes en beland je in een een Irish Pub. De vraag is, hoelaat gaat de Pub eigenlijk dicht. Met als antwoord, als de politie komt binnen vallen. Okay, binnen een half uur komt de politie de pub van 3 verdiepingen leeg vegen. Aangezien het nog maar 1uur is wil iedereen nog wel wat doen. Ik neem met 6 andere jongens een Taxi, een gewone taxi hoor, kan makkelijk. 2 voorin, 4 achterin en 1 in de kofferbak. Gelukkig zijn we met taxi nr.1 in een rare steeg terecht gekomen waar niets was, met taxi nr.2 op een markt, en met taxi nr.3 weer in de buurt van het hostel. Er is dus niets te beleven, we hebben ons gewoon laten rond rijden naar niets en flink betaald. Dan maar een tijd op straat hangen en tot 6uur kaarten, Toepen. En dat was dus dag of eigenlijk avond 1.

14 november 2012
Best geslapen, er is nog een team van 4 schoonmaaksters geweest in mijn kamer maar heb er weinig van mee gekregen. Vandaag een stadstour gedaan met 2 Nederlandse jongens Thijs en Mark. Gezellig! Maar ik kan slecht tegen de drukte op de weg….pfff

15 november
Vandaag de Halongbay Tour geboekt. Een echt kansloos backpack ding. Met z’n alle 4uur in de bus, 4uur op de boot en 1 groot feest op een Expeditie Robison Island. Jammer dat er wat flut muziek gedraaid werd, Rock. Rond 22.00uur lagen ik, de 2 Nederlandse jongens en 2 Nederlandse meiden in onze hut. Iedereen was wat lam en de jongens waren al verdwaald geweest met het zoeken naar onze hut en hadden meteen hun hele voeten opengehaald. Om 2.00 uur snachts kwam er nog iemand in de hut en was iedereen weer klaar wakker om weer terug te gaan naar het feest. Het feest moet wel om 6.30 stoppen omdat het klaar gemaakt wordt voor het ontbijt om 7.00uur.

16 november 2012
Iedereen Kater. Ik heb nog even geprobeerd te Wakeboarden, maar het is me niet gelukt om te staan. Vond het wel echt leuk dus misschien ooit nog eens proberen. Voor de rest gehangen en klaar gemaakt voor nacht 2. Waarbij een andere groep van ongeveer 30 personen wordt toegevoegd aan onze groep. Dit keer dus een feest met 60 man. Weer die Rock muziek. Ja er was een groep van 8 Ierse jongens die deze muziek leuk vindt en dus hun Ipod hadden aangesloten op de installatie. Gek werd ik er van. Gelukkig was 1 van de jongens van de nieuwe groep een ‘Engelse DJ’ met als gevolg dat ik toch nog 6uur op de tafel heb kunnen dansen, ik was vrijwel de enige die het leuk vond maar okay, die andere hadden hun avond gister al gehad, toch? Ik had mijn Ipod trouwens ook meegenomen naar het feest, welke gelukkig gevonden was door het 1 van de Nederlandse meiden, ik had niet eens gemerkt dat ik hem kwijt was, maar heb hem weer terug.

17 november 2012
Heerlijk 1 uur geslapen, van 6tot7uur en om 8uur weer 4uur op de boot en 4uur in de bus. Altijd fijn dat wanneer je net in de bus in slaap valt, de bus een lunchstop houdt… pfff.. 18.00 aangekomen in het hostel, en 2uur de tijd om even om te kleden enzo.
Want wat heeft Irma gepland op dezelfde dag, een 3daagse tour naar Sapa, en deze vertrekt om 20.00uur. Allemaal wat dicht achter elkaar. Ik heb daarbij wel een groot voordeel ontdekt van een nachtje doorhalen. Je mist namelijk de volledige 7uur duurende treinreis omdat je gewoon compleet in coma ligt.

18 november 2012
Aangekomen in Sapa om 6.00uur, en de tour begint om 9.30. Even douchen en 2uur slapen in een massage stoel. Oke ik ben altijd een slechte slaper, maar op vakantie gaat het best. 9.30 begint de tour door de rijstvelden. Gelukkig heb ik een kleine groep. Een stel uit Kroatie, 1 grietje uit Australie en ik. Echt super leuk. Het was ook fijn dat ik mijn batterijen had opgeladen van mijn foto toestel! Het is dan ook wel handig als je ze na het opladen weer terug doet in het fototoestel en niet laat zitten in de oplader. En de oplader zit nog mijn tas in het hostel in Hanoi. Tour zonder foto’s dus. In de avond mega koud, lekker gegegen bij een mensen die daar wonen. Om 23.00 heerlijk op een kei hard matras in slaap gevallen.

19 november 2012
Na het eten van pannenkoeken met banaan konden de natte schoenen weer aan en gingen we verder lopen. Echt leuk, gezellig en mooi. Toen een uur met de bus naar het treinstation, omdat we iemand vergeten waren hebben we nog even 3kwartier langs de weg moeten wachten waardoor ik wel vermakelijk naar een Nederlands stel hun mega onzinnige gesprek heb kunnen luisteren… pfff… Net op tijd de trein gehaald, hier geslapen met 3 Fransen in een cabine, prima te doen.

20 november 2012
Van 5tot6uur gewacht om mijn ophaal man. Die mij dus gewoon niet kwam ophalen, loop je dan verdwaald op het station. Ik heb maar een taxi genomen met 7 Polen. Vertel ik bij het hostel dat ik niet opgehaald ben, zeggen ze, ja je was de enige en we hebben een zieke, dus het lukte niet. Fijn om te weten, ik had nog wel 3 uur kunnen wachten.
Nu in het hostel en ga hier lekker blijven, wordt gek van de drukte buiten en geen zin er tussen te (ver)dwalen. Ben ook mega verkouden en heb een zere keel, maar hier is het weer warm dus dat trekt vast bij. Vanavond 14uur in de bus, deze gaat naar Hue… Pfff… 14uur, vraag me af waarom ik geen vlucht geboekt heb. Maar okay… het zal…

Best ontspannen... zo'n vakantie he?... :)

Niets van te voren gepland, maar alweer mega veel gedaan!

  • 20 November 2012 - 08:38

    GJ:

    Hoi Irma
    gelukkig had je je tas nog.......

    volgens mij kom jij vermoeider terug dan dat je wegging, maar goed, zo te horen vermaak je je wel.
    Veel plezier en maak een keer een foto, met je telefoon misschien???

    ;-)

  • 20 November 2012 - 08:48

    Mattie:

    Mattie
    Kijk wel uit bakkie-peukie-biertje,enz.
    Gaat niet altijd samen,praat uit ervaring pas goed op je zelf,en geniet lekker.
    gr m

  • 20 November 2012 - 09:08

    Mama:

    Een ander soort vakantie, zo te lezen. Weinig cultuur, veel stappen, ja je bent jong en je wilt wat!!
    Geniet er maar van, want voordat je het weet ben je oud en 'kreupel', dit nemen ze je niet meer
    van je af, dus ga zo door, maar ietsje voorzichter mag wel hoor!! Dikke kus/knuffel

  • 21 November 2012 - 09:51

    Will:

    Hoe is de gemiddelde leeftijd???
    Hahaha

  • 21 November 2012 - 10:10

    Joke:

    hoi Irma
    geniet van je vakantie zo te lezen ben je al weer lekker op dreef met je tas i pod kwijt en je batterijen in de oplader hahahahah succes have fun
    gr Joke

  • 21 November 2012 - 11:05

    Loes:

    wat ben je lekker op dreef heerlijk meid!! En lekker genieten kan het niet vaak genoeg zetten!!
    Dikke kus van mij en van Sam natuurlijk.

  • 21 November 2012 - 14:22

    Hans En Monique:

    Het is 1 groot feest daar bij jou!!
    Ga de laatste paar dagen eens in een goed hotel zitten om uit te rusten en je lekker te laten verwennen, ja? Dit is een advies van je pa!! dikke kus.

  • 21 November 2012 - 18:48

    Pino:

    Hoe zit het met de stapelbedden in Vietnam? En de dorm bewoners?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Irma

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 48725

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 18 Maart 2015

Peru en Ecuador

02 Maart 2014 - 24 Maart 2014

Malaysia

25 November 2013 - 23 December 2013

Curacao, Costa Rica, Nicaragua, Bonaire

13 Februari 2013 - 18 Maart 2013

Nieuw Zeeland!

12 November 2012 - 05 December 2012

Vietnam

30 Oktober 2011 - 20 November 2011

Miami

19 Januari 2011 - 17 Februari 2011

4 weken Thailand

12 Februari 2010 - 11 Maart 2010

Bali

06 Januari 2009 - 01 Maart 2009

Mijn eerste reis

05 Juni 2006 - 01 November 2006

Berlijn

Landen bezocht: