Vietnam Week 2 - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Irma - WaarBenJij.nu Vietnam Week 2 - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Irma - WaarBenJij.nu

Vietnam Week 2

Door: Irrie

Blijf op de hoogte en volg Irma

29 November 2012 | Vietnam, Nha Trang

Beetje katerig maar doe mijn best voor een verhaaltje...

21 november 2012
De busreis was..."okay". Het is een slaapbus, ik kende het niet maar er zijn dus allemaal slaap/ ligstoelen. Ik lag helemaal achterin de bus. De eerste 10 minuten was ik al erg misselijk, dus heb gauw een reispil genomen. Ze vertellen echt niets in de bus, zoals... hoelang is de reis, hoevaak stoppen we, waar is de wc, wat doe je met je afval... echt helemaal niets. Maar okay bij de stop was ik nog best misselijk en dacht echt dat ik het nooit 14uur zou redden. Ik heb een andere stoel genomen en ben toen toch wel wat in slaap gevallen en is het achteraf gelukkig best meegevallen. Bij aankomst (8uur in de ochtend) naar Hue Backpackers gegegaan. In elke plaats hebben ze een standaard Backpackers verblijf. Er zijn er wel meer maar in het algemeen zit iedereen een beetje in het zelfde hostel. Iedereen reist van Noord naar Zuid dus je komt iedereen elke keer weer tegen. Wel gezellig, hoewel ik wat dagen achterloop, doordat ik de Sapa Tour had gedaan. Dus elke keer als ik nu aankom zijn de meeste net weer weg naar het volgende plaatsje. In Hue ben ik naar Citadel gegaan met een Nederlands meisje en hebben verder wat in het hostel gehangen. Er is weinig gaande dus alvast maar weer een volgende bus geboekt naar Hoi An.

22 november 2012
5uur in de bus. Bij aakomst gingen de Nederlandse meiden Suzan en Maran alweer weg en de Nederlandse jongen Mark en Thijs ook. Aangezien het centrum en het strand niet op loop afstand is kan je fietsen of scooteren. Nu heb ik daar weinig zin in. Ik heb dus maar een taxi genomen. Het is echt super leuk in het centrum maar veel stelletjes. In het restaurant kwam er nog een local met me kletsen of morgen zijn huis kwam kijken en dat hij me kon leren koken..blabla... pff kwam er niet echt vanaf. Ik heb wat rond gehangen en ben maar weer naar mijn hotel gegaan.

23 november 2012
Omdat je echt wel met de fiets en scooter naar dingen moet en ik me niet heel veilig voelde door rare verhalenen oa waarschuwing in de lonely planet om niet alleen in de avond over strand te gaan enzo besloot ik maar mijn bus te boeken. Ik belde naar de organisatie maar ze spreken zo slecht engels dus ze zei dat ik naar het kantoor moest komen en hing op. Het kantoor is 10 minuten fietsen. Nou oke dan maar, hup de fiets op, rugzak op mijn rug natuurlijk... en fietsen... maar waar is het nou? Doordat ik zo verdwaald fietste wordt je alweer 10 keer door de locals aangesproken. Waar wil je heen, waar kom je vandaan, wat doe morgen, reis je alleen. Waarbij 2 meiden ook nog begonnen te ' schelden' tenminste dat denk ik, toen ik ze geen antwoord wilde geven. Bah ik moest echt gauw dat kantoor vinden, en niet verdwaald raken. Toen ik het gevonden had kreeg ik mijn fiets ook nog eens niet opslot. Zegt dat vrouwtje, ah joh laat lekker zo staan. Ik dacht, daaaag. Straks fiets gejat. Na 10 min pielen en 2 minuten in het kantoor was het dan toch geregeld. En nu weer terug. Het leuke is stiekem wel dat er heeeel veel toeristen fietsen en allemaal met hun tas in het mandje en zelfs mandjes met grote camara's erin. Dus daar kon ik wel beetje van genieten dat ik misschien niet heel naief ben geweest, of okay toch wel beetje. Terug bij het hotel lekker en taxi naar het strand genomen. Heerlijk dagje strand. In de avond naar centrum, met de taxi. Ze maken er allemaal kleding op maat, dus heb van alles laten maken waarbij ik ook allemaal kleding van mezelf moest weggooien.

25 november 2012
Ben de dagen beetje kwijt maar oke. Vandaag was ik met 2 zusjes van de winkel waar ik mijn kleding heb laten maken ergens gaan ontbijten... om 8uur in de ochtend aan de Noodles en mega vet vlees.. haha, maar wel gezellig.
Daarna wat gelezen en gewacht op de bus. De man van het hotel bracht me naar het busstation. Waar ik achteraf niet had moeten zijn. Ze stonden ergens anders met de bus... pff alles is soms zo niet georganiseerd... Maar goed om 18.00 in de bus... er word trouwen de hele rit elke in en uit gestapt door locals die in het gangpad slapen. Tevens worden er ook tussendoor pakketje afgeleverd enzo, best vaag. Maar goed weer 12uur in de bus.

26 november
6.00 uur aankomst in Nha Trang. Lekker op het stand gehangen, wat hier wel op loop afstand is. Gelukkig zijn Suzan en Maran hier ook. In de avond lekker wezen stappen. In de Why Not bar welke ook in elke plaats is en waar iedereen ook weer is.

27 november 2012
Naar een waterpark geweest. Aangezien in bang was voor mijn haar (groen, remember) en ik net in de verkeerde periode zat heb ik weinig gedaan. Het was wel een mega vet park en het strand was ook super. Hoewel het wel weer stilwater was.. waar ik dus waarschijnlijk de bacterie in Thailand had opgelopen. Ik ben dus niet heel lang de zee in geweest. Het was wel een mega vet park waar je heen moest met een kabelbaan welke je over de zee naar het eiland brengt. In de avond natuurlijk weer naar de Why Not.

28 november 2012
Kort nachtje maar vandaag naar een modderbad/ spa of iets geweest, totaal niet georganiseerd en... ja een raar iets was het helemaal na het waterpark van gister. Dat was dezelfde prijs maar zo mooi en schoon en georganiseerd. In de avond nog lekker gegeten met Maran en Suzan. Waarbij wij lekker buiten konden zitten, nou ja buiten, er was een afdak van dakpannen, welke opeens naar beneden vielen. Gelukkig niet op ons maar wel op een andere familie. Vet eng. Maar okay iedereen was nog in leven ;) In de avond gingen Maran en Suzan weg en ben ik... op stap geweest. Ik maak alleen een beetje korte nachten ik denk ik namelijk niet zo goed tegen de cocktails kan waar ze een soort of Redbull iets in doen. Ik weet niet wat het is maar ik weet dat nog van Thailand. Ik slaap dus elke keer maar 3 uur maar voel me prima.

29 november 2012
Dagje stand.. heerlijk! In de avond uit eten met een gast uit Ierland, ja leuke gast. We zouden gister al wat doen maar ik had een 9cijferig telefoonnummer gegeven. Handig :)Maar ik was hem dus weer tegen gekomen in de bar. Maar goed lekker uit eten en op stap geweest.

30 november 2012
Die gast is ook weg en ja ik ga morgen ook weer weg.. hang hier nu 5 dagen en iedereen is alweer verder. Vandaag dus weer ff strandje en... vanavond laatste avond hier en dan naar Mui Ne. Dat schijnt alleen resort plaats met Russen te zijn... en erg duur. Maar ik ook geen zin meer hier te zitten dus heb besloten toch te gaan.

Verder heb ik mega veel diefstal verhalen gehoord. De scooter van Maran en Suzan was gejat. Waarbij ze eerst 800dollar moesten betalen vervolgens was 275dollar ook genoeg. Vervolgens was de scooter toch gevonden en hebben ze de 150dollar terug gekregen. Mega vaag verhaal. Mark zijn Ipod was gejat in de bus door local. Aangezien Mark het doorhad en zijn Ipod terug kon vragen heeft hij hem ook terug gekregen. Verder is een NieuwZeelander beroofd van zijn telefoon op straat door een Vrouw en...was er gister een straat gevecht tussen Russen en Locals waarbij een local een flesje bier stuk sloeg tegen een boom en achter een Rus aanrende. Gelukkig kwam de politie pas na 3 kwartier. Ja ik weet niet... de Aziaten... blijft vaag volk vind ik.

De backpackers zijn wel allemaal super leuk en gezellig.

Nou nog 5 dagen en dan weer naar huis... mijn plan voor de komende dagen... geen idee... maar heb het echt naar mijn zin!

  • 29 November 2012 - 14:01

    Broertje:

    Goed bezig. Knak. Lekker kansloos zuipen.

  • 29 November 2012 - 14:42

    Pa En Mo:

    Ja, je krijgt niet echt hoogte van Aziaten, he. Vertel mij wat met een Chinese "stiefmoeder"!!
    Nog veel plezier en dikke kus

  • 29 November 2012 - 15:38

    Pepe:

    ik vind zuid amerika veiliger

  • 30 November 2012 - 08:29

    Loessie:

    Wat lekker dat je zo geniet wil je fotos snel zien een keertje!!Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Nha Trang

Irma

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 48785

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 18 Maart 2015

Peru en Ecuador

02 Maart 2014 - 24 Maart 2014

Malaysia

25 November 2013 - 23 December 2013

Curacao, Costa Rica, Nicaragua, Bonaire

13 Februari 2013 - 18 Maart 2013

Nieuw Zeeland!

12 November 2012 - 05 December 2012

Vietnam

30 Oktober 2011 - 20 November 2011

Miami

19 Januari 2011 - 17 Februari 2011

4 weken Thailand

12 Februari 2010 - 11 Maart 2010

Bali

06 Januari 2009 - 01 Maart 2009

Mijn eerste reis

05 Juni 2006 - 01 November 2006

Berlijn

Landen bezocht: