Eindelijk van die Rot tas af! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Irma - WaarBenJij.nu Eindelijk van die Rot tas af! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Irma - WaarBenJij.nu

Eindelijk van die Rot tas af!

Door: Irmie

Blijf op de hoogte en volg Irma

04 Maart 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hi!

Daar ga ik dan weer heerlijk op reis! Hoewel ik nog vol aan het nagenieten ben van Costa Rica/ Nicaragua en mijn super week met mijn broer op Bonaire had ik nog 3 weken vakantiedagen over. Ik heb een ticket geboekt naar Malaysia, of het mooi is, goed te bereizen en of het een stelletjes gebeuren is zal ik gaan ervaren.

Bonaire was trouwens echt super, zo leuk om weer bij mijn broer te zijn! Ik heb daar een dagje gesnokeld, waarbij je super veel mooie visjes kan zien! En ik had besloten om op Bonaire te gaan duiken, ik heb al diverse keren gedoken maar heb er geen passie voor, vind het leuk maar Egypte (waar ik heb leren duiken) was toch het mooiste. Elke keer vind ik het een beetje gedoe om de boot op en af te gaan met alle toestanden en daarbij zie je niet altijd meer dan met snorkelen. Het bijzondere vind ik wel om onder het water te zijn net als... de Snorkels! Maar die kom je dan weer niet tegen. Toch besloot ik om op Bonaire te gaan duiken, Robert-Jan regelt het wel even voor mij, per ongeluk boekt hij een prive duik, dus met de groep op de boot hoef ik niet. Het was een mooie duik, ik kon de 2de duik op de zelfde plaats doen. Dat vond ik een beetje belachelijk dus vroeg of ik ergens anders kon, prima dat mocht aan het einde van de middag. Dus even lunchen met broer en hup het water weer in. Voor mij, denk ik, een laatste duik. Ik bedoel mooier dan Bonaire gaat het niet worden. Graag wilde ik nog eens een schildpad zien en een zeepaardje. Hop het water en... binnen 5 minuten de schildpad en het zeepaardje... zo cool! Ik had het duiken afgesloten maar nu wil ik natuurlijk nog een keer!
De dag erna heb ik een lesje windsurfen gehad, van een grote Rasta. Dus ja, Dat. Na een uurtje kan je staan en draaien, super vet! toen begon het te regenen, nat ben je al, dus je kan gewoon door gaan. In de avond gezellie naar de buiten bios, vet grappig. Op je lounge bed van het zwembad voor het tv scherm. Verder nog wat rond gereden en mijn Robert-Jan naar klein Bonaire geweest en naar het Slagbaai National Park. Deze moest ik fiesten maar de fietsen waren er niet, echt zoo vervelend?! En zo blij dat ik dat niet mijn lamme/ kater hoofd heb moeten fietsen. In de avond zijn we nog gezellig op stap geweest en heb ik echt genoten. En! het hoogte punt was toch wel met paarden zwemmen. Ieder op een paard en dan lekker rijden in het zonnetje. Vervolgens op het paard te water en zwemmen maar! Echt zo'n leuke ervaring en zo Cool om samen met mijn broertje doen, die dus niets met paarden heeft en dat dus voor mij doet. Ja zulke momenten ga je niet mer vergeten.
En nu zit ik stiekem in Maleisie nog na te genieten van mijn fijne vakantie met Hans en met Robertj-Jan.

2 en 3 april.
Mijn vlucht naar Maleisie. Allemaal prima. Gezellig met weer in de rij bij de check in, douane en het boarden. Dat mensen tegen mijn tas tikken begint nog niet te wennen, net als dat ik nog steeds tijdschriften sta te kopen op schiphol. Gewoon altijd lekker zwaar in mijn tas en ik lees ze nooit. Ik zag al wat vage gasten bij het boarden waar ik echt niet naast zou gaan zitten, en als ik wel naast ze geplaatst was ik direct een andere stoel zou vragen. Gelukkig zat ik naast een coole vrouw en heb ik echt wel een uur zitten kletsen. Helmi heet ze, van Wilhelmina weet je wel. Tja logisch. Heel gezellig, daarna zelfs een klein oogje dicht gedaan, en een overstap op Dubai. Wat wel 20 minuten duurt, je moet met de trein en een stukkie wandelen. Vervolgens maar je wachttijd weg eten. En al een paar pagina's van een tijdschrift gelezen. Dat gaat de goede kant op. Daar ben je dan na 18 uur. Malaysia.
Trein en wandelen en daar is het dan de bagage band. Als ik er 30 minuten sta vraag ik mij af waar ik het idee vandaan heb gehaald dat mijn bagage wel aan gaat komen. A ja misschien sta ik wel bij de verkeerde band. Even zoeken en vragen, nee ik sta bij de juiste. Dus wachten. Dan gaat er een doorzichtige grote zak voorbij, vage tas om om een backpack in te doen. Ik kijk er naar, is dat nou mijn rokje? Ow nee! Een stukke tas met wat spullen, mijn spullen. Oke. Ik dacht dat ik nog met de verzekering bezig was van mijn vorige vakantie om een vergoeding te krijgen wat al een gedoe is, en nu deze er nog bij? Pfff... moeizaam. Eerst maar een melding maken bij Emirates. Waar is Emirates en waarom staat er een rij van een uur. Ze maken foto's en ik moet uitzoeken wat ik mis... daar gaan we weer... de helft van mijn shirtjes/ toiletspullen en nog dingen. 15 kg losse spullen in een tas, handig is anders. Ze brengen binnen 2 dagen een nieuwe tas, zeggen ze. Nou ik vind het prima, ik sleep wel met deze tas door de trein en naar de taxi. De laatste trein gehaald, das dan een meevaller, en na 20 minuten vergaderende taxi chauffeurs wilde iemand toch een poging wagen om naar mijn hostel te rijden. Aardig. 2.00uur, aankomst hostel. Blij dat mijn eerste dagen weer zijn ingevuld met wachten op een tas en zoeken naar shirtjes en een scheermes, ook zonder Hans op pad zijn geschoren benen toch ook wel fijn. Nu weet ik waarom ik niets plan, ik kan nu niet eens weg met die zak met troep, das niet te tillen. Ben wel blij dat ik nu echt van die tas af ben, stom ding.

3 april
Geen energie in praten met mensen of dingen te plannen. Slapen. gewoon slapen omdat ik daar zin in heb. Even checken voor mijn tas, geen tas. Deze brengen ze binnen 3 dagen. Ja? of Ja. Geen idee. Moet ik een nieuwe zoeken, inderdaad zoeken, ik weet namelijk niet waar en moet ik dan weer te veel betalen en afdingen? Weet ik veel, ik ga wel weer slapen, ik heb tenslotten vakantie. In de middag ga ik met Sandra, Sandra? Ja die heb ik ontmoet toen ik aankwam. We zijn naar de Towers geweest en hebben een hapje gegeten. Prima, er toch even uit. Zij zou 4 maanden gaan backpacken maar kort dit een maand in omdat ze het rondreizen en niets doen wat zat is, haha. Dat is niet echt toepasselijk om te zeggen als je lekker 4 maanden kan/ mag reizen. Nou zo maar kijken of ik verder kom in mijn tijdschrift. Verder vind ik backpacken nog steeds leuk, denk ik. :)

  • 04 Maart 2014 - 17:49

    Broer:

    Je weet wel dat het pas maart is?

  • 04 Maart 2014 - 18:31

    Joke Bastiaan:

    hoi Irma wat een gedoe toch altijd als jij weer eens van een fijne vakantie gaat genieten ,
    hoop voor je dat je een goede tas in ontvangst mag nemen, en verder toch kan gaan genieten
    nu is het pas begin maart en geen april dus genieten maar
    groetjes uit castricum joke

  • 05 Maart 2014 - 09:00

    Mattie:

    je niet gesproken,voor je weg ging maar geniet en rust uit.
    en hou ons alle met je verslag op de hoogte.
    gr mattie

  • 05 Maart 2014 - 10:16

    Loessie:

    he wijffie,

    fijn om weer even wat te horen van je!!

    Geniet nog even!! XX

  • 05 Maart 2014 - 18:36

    Norina:

    Hoi Irma, wat zie ik ??
    Ga je weer op pad ??
    Het lijkt wel dat ik je na reis !!
    Ben 29 Maart ook in Kuala Lumpur
    Maar ga dan door naar Bali.
    Fijne tijd daar !!
    En veel beleven !!
    IK ga een kook cursus volgen daar en een olifantentour bij sterren hemel.
    De rest regel ik daar.
    altijd weer leuk om iets geks te doen !!
    Have fun ,
    Gr. N.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Irma

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 48776

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 18 Maart 2015

Peru en Ecuador

02 Maart 2014 - 24 Maart 2014

Malaysia

25 November 2013 - 23 December 2013

Curacao, Costa Rica, Nicaragua, Bonaire

13 Februari 2013 - 18 Maart 2013

Nieuw Zeeland!

12 November 2012 - 05 December 2012

Vietnam

30 Oktober 2011 - 20 November 2011

Miami

19 Januari 2011 - 17 Februari 2011

4 weken Thailand

12 Februari 2010 - 11 Maart 2010

Bali

06 Januari 2009 - 01 Maart 2009

Mijn eerste reis

05 Juni 2006 - 01 November 2006

Berlijn

Landen bezocht: