Rode Kiwi - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Irma - WaarBenJij.nu Rode Kiwi - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Irma - WaarBenJij.nu

Rode Kiwi

Door: Irmie

Blijf op de hoogte en volg Irma

28 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

26 februari
Wat een prachtig weer en wat is Irma gisteren mega verbrand, dus met de lange broek moet ik naar buiten. Ik wilde naar het strand maar dat wordt het dus de komende dagen niet. Ik ben dus naar de Victoria Look Out gewandeld, spontaan. Lekker hoor, daarna in de city gehangen.
Wellington, ik ben niet in veel steden geweest maar dit is wel een plaats waar ik weken kan zijn, en ik kan begrijpen dat mensen hier wel zouden willen wonen. Ik heb dus geluk dat ' De Kiwi' mij niet gevonden heeft. Heb nog wel even een biertje gedaan, daarbij wel 2 Kiwi's leren kennen maar die waren al getrouwd... hoewel dat zegt natuurlijk ook niets. Nou goed, dan waren ze te oud. Ik heb wel even geinformeerd hoe het kan dat Eveline en ik een bon hadden gekregen (of eigenlijk ik) toen ik de auto geparkeerd had, Op de bon stond: Wrong site of road. Vaag, er stonden veel auto's, maar wat blijkt je moet wel de auto de goede richting op zetten en anders kost het je dus 40dollar. Misschien ook wel logisch, maar bij mij niet bekend. Ik had hem dus even moet omdraaien.

27 februari
Nog steeds geen strand, ik lijk wel een Rode Kiwi. Dus weer de lange broek aan en een Look Out van Wellington van de andere kant bekeken. En een nieuw hostel gezocht, was ik vergeten te regelen. In de middag nagedacht wat ik ga doen. Ik kan hier echt 3 weken hangen, en mijn plan was gewoon naar de grote steden te gaan en daar nog meer te hangen. Maar ik ben maar 1x in Nieuw Zeeland dus laat ik ook nog maar wat wat gaan doen, ik kan moeilijk thuis komen van ' het land met de mooiste natuur' waar ik dan 3 weken in de stad hang. Nu kan ik zelfstandig rond reizen met de bus, een soort lokale bus of met een georganiseerde tour. Ik weet niet, de lokale bus is stuk goedkoper, en je ontmoet meer de bewoners. Maar de bewoners die tegen mij praten zullen wel de mannen zijn, en ja om daar een dag mee op pad te gaan... nee. Verder weet ik nooit waar ik uitstap en overal waar ik ga verblijven zal ik dan heen moeten wandelen, allemaal weer van dat uitzoek werk. Tevens is het nadeel dat iedereen die je ontmoet waarschijnlijk een eigen ' reisplanning heeft' en je dus 100x het verhaal ' where are you from/ how is your travel/ when are you going' krijgt... en ieder gaat weer zijn eigen reis verder voortzetten. Ik heb dus gekozen voor de georganiseerde tour, hier ben ik ook niet zo van maar okay. Eigenlijk heb ik dus een bus vrienden gekocht. In de organisaties waren ook nog wat keuzes, keuzes, keuzes. Ik heb er een gekozen, nu weet ik in iedergeval dat iedereen de zelfde kant op gaat en de meeste ook in het zelfde verblijf verblijven. Ik zit overigens niet aan een groep vast en ook niet aan de locaties. Je kan op elke plaats blijven zolang je wil en dus ook zelf bepalen met welke bus ik ga waar andere mensen in zitten. Het is enige waar ik dus aan vast zit is de bus. Dit keer hoef ik dus wat minder uit te zoeken enzo.

Maar goed nu dus nog in Wellington. Zo leuk! Er zijn wat studenten en veel jonge werknemers. Iedereen is aan het sprorten (roeien/ hardlopen/ zwemmen/ steppen/ kajakken) Maar niet met een te cool en sportief outfitje enzo... nee gewoon gezellig en relaxed. Verder zijn er veel mensen lekker alleen op pad met ipod/ ipad of weet ik veel wat of gewoon gezellig met wat studiegenoten of collega's. Iedereen doet gewoon rustig zijn ding, en wat ik zeg niemand is betreft uiterlijk of gedrag aanwezig. Echter zwaar vermakelijk om allemaal te zien. Misschien tref ik het ook omdat het echt lekker weer is, en iedereen lekker op het gras en op bankjes aan het chillen is, nee niet alleen op het terras, gewoon overal. Soms loopt de bediening van de restaurantjes langs om te vragen of je wat wilt/ of dat je zonnebrand wil/ of je neemt je eigen dingen mee dat mag ook. Iedereen eet in de middag ook iets anders... al die zaken mensen, Yoghurt/ Cruslie/ Sushi/ Vietnamees/ Mac... ieder zijn ding. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen maar er hangt gewoon een goede sfeer. Heb vandaag ook maar 2 rokende mensen gezien, zo vaag.

28 februari
Heerlijk geslapen met een snurkende chick in de kamer! Pff...Verder wat rondgehangen. Het is maar goed dat ik morgen om 7.00uur met de boot moet en vertrek naar Marahau. Wat? Ja... geen idee... we zullen zien. Verder vlieg ik denk op 16 maart naar Auckland en hoop dat ik Hilde (waar ik mee in Spanje gewerkt heb) kan ontmoeten!

Klaar voor 2 weken natuur/ avontuur!

  • 28 Februari 2013 - 10:05

    Gert-jan:

    blijven ze in de stad wel wat langer wakker, of is het ook daar om 22:00 stil en donker??

    Een georganiseerde bustoer? Je lijkt wel een toerist!!

    hahaha

    gr
    GJ

  • 28 Februari 2013 - 10:19

    Joke:

    hoi Irma het klinkt allemaal weer super cool daar in de grote stad , en het is ook wel eens lekker iets georganiseerd te doen ,gelijk heb je t is tenslotte ook je vakantie en moe terug komen is not done ,
    have fun gr Joke

  • 28 Februari 2013 - 11:26

    Mama:

    Klinkt allemaal goed, als het wat dichterbij was en ik tijd had, zou ik een vliegtuig boeken
    en aansluiten! Maar goed van niet, want dan zit je met je moeder opgescheept!!
    Veel plezier voor de komende trip, hopelijk met mensen die op jou golflengte zitten!!
    Geniet er maar weer van.........dikke kus, wangetje!

  • 28 Februari 2013 - 13:05

    Broer:

    Goed te zien dat je het naar je zin hebt. Wel opvallend dat het weer een stad is. Waar gedronken kan worden.

    Mam?

  • 28 Februari 2013 - 15:52

    Kathrin:

    Hi Irma,

    havent't heard in a while ;) But still (trying) to read what you are up too. It's funny I even understand a little bit. I think it's easier to read dutch than to hear it.
    Anyway nice to read you are on a tour again, how long you away this time? Do you do another work and travel or just holiday?
    I'm still stucked in Germany with my studies, no money, no free time (exams and thesis) and no holiday..:(
    But hoping after all this is over, I m going to thailand at least for 3 weeks.

    Have fun on your tour, sounds, as far as I understand it, really good ;)

    love Kat (you remember we met in Auckland and went on the great ocean tour together)

    P.S.: I've seen you been Germany, how was it, where have you been? If you coming again, let me know, I life in cologne now, so not far from the boarder :)

  • 28 Februari 2013 - 17:54

    Kel:

    Hey ir!

    Haha wij hadden in wellington precies hetzelfde met die auto de verkeerde kant op geparkeerd, volgens mij hebben we dat nooit betaald bedenk ik me nu (niet doorvertellen) leuk is wellington he? Ik vond dat ook heel lekker daar! Ben je al naar te papa ofzo geweest, ook best een leuk museum en gratis! Nou geniet ervan!!!!!!!

    Kus Kel

  • 03 Maart 2013 - 11:41

    Tessa:

    Leest weer prima ir, wat ben je ook een mazzelkont!
    Geniet er lekker van, en voorzichtig aan ;) ... Denk om je portemonnee enzo.

    Xx tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Nieuw Zeeland!

Heerlijk weer op reis...

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2013

Tot slot...

15 Maart 2013

1-14 maart 2013

28 Februari 2013

Rode Kiwi

25 Februari 2013

12- 25 februari Nieuw Zeeland

12 Februari 2013

Morgen ga ik richting Nieuw Zeeland
Irma

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 48733

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 18 Maart 2015

Peru en Ecuador

02 Maart 2014 - 24 Maart 2014

Malaysia

25 November 2013 - 23 December 2013

Curacao, Costa Rica, Nicaragua, Bonaire

13 Februari 2013 - 18 Maart 2013

Nieuw Zeeland!

12 November 2012 - 05 December 2012

Vietnam

30 Oktober 2011 - 20 November 2011

Miami

19 Januari 2011 - 17 Februari 2011

4 weken Thailand

12 Februari 2010 - 11 Maart 2010

Bali

06 Januari 2009 - 01 Maart 2009

Mijn eerste reis

05 Juni 2006 - 01 November 2006

Berlijn

Landen bezocht: