1-14 maart 2013 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Irma - WaarBenJij.nu 1-14 maart 2013 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Irma - WaarBenJij.nu

1-14 maart 2013

Door: Irmie

Blijf op de hoogte en volg Irma

15 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

1 maart

Lekker! daar ga ik dan, met de shuttlebus naar de boot. Ik ga van Wellington naar het Zuiden. Plof, lekker op de boot op een bank liggen tukken. Bij aankomst wachten op mijn tas, en buiten wachten op mijn Stray bus. De bus die er om 11.40 zou staan. 12.00uur, allemaal bussen maar mijn Stray bus niet. Komt er iemand uit ' De Adventure Bus', en zegt: Ik ben op zoek naar Irma. Ik: Dat ben ik! Meneer de buschauffeur: Ja je bent op de verkeerde boot gestapt en we zochten je al. Ik: O, hu okay, lekker begin, op naar Marahau. Leuke mensen in de bus, iedereen was in ieder geval wat rustig en van mijn leeftijd.

Aangekomen in Marahau gingen we BBQ- en, lekker. Tijdens de BBQ met een stelletje zitten kletsen. Nederlands en ongeveer 23jaar en al 6jaar samen. En nu samen 1 jaar op reis. Waarop mijn eerste reactie is; O, wat erg? Ik moet er niet aan denken om 24/7 een jaar lang met mijn vriend te zijn, tenminste als ik die zou hebben. Maar goed hoe doen jullie dat? Hoe hou je dat uit? Hmmm... ik kreeg een beetje een rare blik. Moet me dus nog even wat aanpassen en niet alles eruit flappen. De setting was dus alweer gezet. Later kwam er een stel uit de US bij zitten, tuurlijk zo'n perfect stel. Dit stel vond ik wel echt leuk, ze hadden beide ontslag genomen en doen nu een wereldreis in 4 maanden. Dit vond ik wel een leuk verhaal en heb nu wel meteen enthousiast gedaan. Iedereen ging op tijd naar bed want dit was weer zo'n niets te beleven plaats.

2 maart
8-uur wandeling Abel Tasman, vet mooi. En weer op tijd naar bed.

3 maart
De bus in, onderweg stoppen voor een wandeling, mooi en lieve zeehondjes gezien. De volgende bestemming was naar Blackball, tenminste dat was de bedoeling maar ik ben met 3 andere Duitsers bij Greymouth uitgestapt omdat er in Blackball niets te beleven zou zijn. In Greymouth is er wat meer te doen, wat betekent dat er een benzine station en een Mc Donalds is die beide om 18.00uur dicht zijn. Op tijd naar bed voor de verandering.

4 maart
De ochtend langs het benzine station gelopen en gewacht op de bus. Op naar Franz Josef. Leuk plaatsje,gelopen en even een broodje gehaald. Toen heb ik voor het eerst in mijn leven een voordeel ontdekt van sigaretten. Ik kwam binnen bij de bakker om even te kijken wat ze hadden, ik vind de bakkers hier namelijk zwaar vermakelijk omdat er heel veel lekkere broodjes liggen. Ik was niet van plan iets te kopen, maar er stond een jongen achter de toonbank die vroeg of ik een deal wilde sluiten? Hu, hoe bedoel je? Hij: Heb je sigaretten? Ik: Nee (had ik wel, hu Robert-Jan, van wie hebben we dat liegen eigenlijk?) Hij: ow anders had je voor 1 sigaret wel iets kunnen uitzoeken. Ik: Okay, ik heb wel sigaretten :). Deal/ Deal Ik had een lekker broodje met kippie. In de avond een drankje gedaan met wat andere, jaja.

5 maart
Hele dag gewandeld naar de Fox Glacier en een meertje en watertje. In de avond in de Jaccuzi gezeten welke aanwezig was bij ons hostel, erg lekker.

6 maart
Bus van Franz Josef naar Wanaka. Onderweg gestopt voor Spiegelmeren? Die meren zijn echt te mooi! Daarna naar de Blue Pool gegaan. Toen we weer in de bus zaten kwamen we opeens in ' New Zealand' waar iedereeen het over heeft. Zo Mooi, zo onwijs! We stonden met zijn10-en tegen het bus raam geplakt met ons fototoestel als een stel Chineese toeristen. Wouw! Dit zo mooi. Dit kan je niet op een foto zetten, dit moet je echt in het echt zien. Nu weet ik pas, na 3 weken wat mensen bedoelen met ' Nieuw Zeeland, is zoooo mooi'. Toen we in Wanaka waren heb ik golf gespeeld met wat Duitsers (80% is Duits hier). Waarbij ik het nodig vond om een deal te sluiten. De verliezer betaald vanavond een biertje. Altijd leuk die ideeen... met altijd het zelfde gevolg, Ik verlies.

7 maart
In de ochtend een wandeling en met de bus naar Queenstown. Onderweg stopten we om een film te kijken over de Swing/ Bungyjump/ Skydive in Queenstown. Allemaal heel leuk, maar veel te duur, en ik vind het leuk om een keer met iemand te doen die ik ken,en dus niet hier met wat vreemden. Na de film werd er verteld dat als je vandaag zou boeken je 40 dollar korting zou krijgen. O, uhm, ja uhm, Nou ja uhm.

Okay ik doe wel de Worlds Biggest Swing. Wat is de World Biggest Swing. Nou je zit niet met je benen aan een touw vast maar je kan zelf kiezen hoe je wilt vallen. Vallen? ja, 103 meter hoog, 60 meter vrije val en dan ga je nog 200 meter heen en weer schommelen/ swingen. De grootste Swing ter wereld. En... omdat ik... bij 30 ben, al 4 jaar vrijgezel ben en alleen op reis ben, en de laatste jaren hoogte vrees gekregen heb en... ja weet ik veel wat. Dacht ik, ik doe het! Geregeld. Met als gevolg dat ik deze middag al trillende handen had en de hele dag zo'n vaag gevoel door mijn benen kreeg. Tevens zie je de hele dag in Queenstown in elke shop en elk hostel de filmpjes van ' De Swing' . Waar ben ik aan begonnnen?!

Ik heb maar een biertje genomen en gaan slapen. Wel handig als je 29 ben om gewoon nog je id mee te nemen, anders kom je de bar niet in. Hoewel je 18 moet zijn. Nee kon het ook niet volgen maar moest dus wel 15 terug naar mijn hostel lopen om mijn id te halen. En nu maar weer hopen dat mijn tas dan niet gejat wordt. In de avond trouwens een leuke jongen uit Schotland leren kennen, jeetje wat een accent is dat trouwens!

8 maart
Uitslapen en op naar ' De Swing'. Ik heb echt een knop omgezet. Toen ik de bus in stapte waren de zenuwen weg. Ik ging er voor. Kom je aan, moet je eerst een hele enge wiebel brug over, om bij het hokje te komen waar je dus uitgelanceerd gaat worden. Pompiedom, brug over, tuigje om... en gaan! Super vet! uiteindelijk minder eng dan ik dacht... maar het was echt leuk! De rest van de dag wat liggen relaxen.

9 maart
8.00 met de bus naar Millford Sound, jeetje. 6uur heen in de bus, 2uur op de boot, en 4uur weer terug met de bus, maar jeetje de hele busrit heb ik bijna met mijn mond open gezetten echt te mooi.

10 maart
Nog steeds in Queenstown, mega leuke stad! Wel even van hostel wisselen, was namelijk vergeten bij te boeken. Vandaag heb ik voor het eerst van mijn leven een Mac Flurry? gegeten? Lekker hoor. Ja sorry jongens, ik kom echt nooit bij de Mac. Verder heb ik ook even 2 cd's gekocht om een backup te maken van mijn foto's, want ik ben zooo bang ze te verliezen. Het is zo raar, ik ben namelijk niet zo heeel erg van de foto's maar hier in Nieuw Zeeland, denk je elke keer. Nou, dit kan niet...hier moet je echt een foto van maken. En dan denk je, geniet er maar gewoon van, en dan denk ja maar hier moet ik echt nog een foto van hebben. En op de foto komt het toch elke keer niet echt over, je moet er ooit dus gewoon heen, maar ik vind het wel een aanrader voor als je wat ouder bent, want de avonden zijn echt dodelijk saai. Of je moet dus echt een natuur, natuur mens zijn.

11 maart
Even wandelen en een Nederlands meisje leren kennen onderweg. Marije van 18. Die beklimt een berg op haar slippers zonder te zweten. Waarbij ik dus achter aan loop met mijn sport schoenen, hijgend, zwetend en wel... dan ga je toch even nadenken.... Ik ben dus bijna 12 jaar ouder... en heb dus 12 x52 weekenden drank en sigaretten in mijn lichaam zitten... x2 (vrijdag en zaterdag).....x... ow nee! ik wil er niet over nadenken... Verder wel leuke gesprekken gehad. In de avond gingen we koken. Koken? Zij dus :), ik heb de afwas na afloop gedaan.

In de avond een drankje gedaan. Deze avond weer mensen gepraat die een Skydive hadden gedaan. Het blijkt toch dat je Nieuw Zeeland niet kan verlaten zonder Bungy of Skidive of Swing, maar die swing telt in mijn ogen niet echt mee. Daarbij komt dat iedereen ook zegt dat het het mooiste is wat ze in hun leven gedaan hebben. Het lijkt mij wat saai, je hoeft namelijk niets te doen, en ja het is zo hoog dat je er geen besef van heb. Het is volgens mij net als een vlucht in een vliegtuig. Maar goed ik kon ook niet geloven dat Nieuw Zeeland, zo mooi kon zijn. En daar ben ik nu ook wel van overtuigd. Dus misschien is een Skydive wel heel leuk. Nou ja, ik heb morgen nog 1 dag in Queenstown, en als ik zin heb zal ik dan wel even Skydiven.

12 maart
8.30 wakker, 8.45 bij Skydive Centrum, 9.30 in de bus naar de Skydive. Zo snel gaat dat blijkbaar. Iedereen zenuwachtig. Nee voor een Skydive ben ik dus niet zenuwachtig. Hop, hop pak aan en gaan! De lucht in! Ow ja, ik wilde 900 meter maar heb me laten overhalen voor een 1200meter waarbij volgens mij een 8seconde vrije val zit. Daar gaan we dan! Hooo, de deur gaat open, ik ben als 3de... Woehoehoehoehoe, ik heb wel 10 secondende wat gejoeld... echt wel leuk! Maar dat was het dan ook, verder vond ik er weinig aan, maar dat mag ik natuurlijk echt niet zeggen hier in Nieuw Zeeland, dan kijken de mensen je echt raar aan (dat heb ik al gemerkt).

In de middag heb ik lekker bij het water liggen relaxen en in het meer gezwommen, zo lekker/ zo helder/ zo mooi en zoooo koud! In de avond een drankje gedaan, met als plan om op tijd naar bed te gaan. De bus gaat namelijk de volgende dag om 8uur. Toch kunnen mensen van 18 of 25 wel echt 1 drankje doen, en ik moet er dan toch wel weer 3 doen als het er geen 4 waren. Hmmmm irritant.

13 maart
Bus van Queenstown naar Mt Cook. Daar aangekomen meteen maar een wandeling van 2uur naar De Mt Cook. Ik weet niet maar iedereen loopt echt zo snel. Het is echt wandel, wandel, wandel, foto, wandel, wandel wandel... Ik ben een beetje van: wandel, sjok, sjok, kijk, foto, insmeren, wandel, water, wandel, wandel... of iets in die richting. Nee zo'n groepswandeling is niets voor mij. Ik was ook levend aan het verbranden, en heb me 3x ingesmeerd in 2uur. In de avond gingen we een quiz doen. A, echt iets voor mij... ik heb me dus maar verstopt in achter een boek.

14 maart
Mt Cook naar Rangitata. Wel fijn, ik heb deze hele dag een Duits meisje achter mij aan gehad. Zij: hihi, ik loop maar met jou mee hoor... iedereen bleef nog een nacht in Mt Cook... hihi ja weet ook niet.. blabla...Ik kwam niet van haar af en heb haar maar gekoppeld aan een ander Duits meisje, en dat heeft gewerkt.

Aangekomen in Rangitata ben ik voor de afwisseling maar de wandeling gaan doen welke meneer de buschaffeur had aangewezen. Ik liep volgens mij niet helemaal goed maar ik kwam 3 jongens en een meisje tegen in een busje met kayaks op het dak die mij wel even naar het meer wilde brengen. Dan hoefde ik alleen maar terug te lopen. Prima, gelukkig was de zon weer mega heet. De wandeling was een uur in de volle zon en over een hele grote open vlakte. Ik heb maar mijn koptelefoon opgezet met een lekker muziekje. Toen ik opeens alle schapen/ hertjes en koeien mij kant op zag kijken dacht ik dat er misschien iemand achter mij liep of dat er een auto kwam of een helikopter of... geen idee. Ik deed dus mijn koptelefoon af en keek wat rond. Het was best wel heel stil, maar ik zag niets en deed mijn muziek maar weer op mijn oren en was lekker aan het meezingen, toen deed ik mijn koptelefoon weer af. A, dat was het, ik was aan het zingen! Waardoor die schapen/ hetjes en koeien van streek raakten, haha. Ik ben dus nog harder gaan zingen. Verder heb ik een schaap gered die tussen het hek zat met zijn hoofd. Daar heb ik als toerist zijnde eerst een foto van gemaakt. Erg he.

In de avond ging iedereen een film kijken, echt iets voor mij. Ik kon dus mijn boek lezen en naar bed. Ik heb niet zo veel met de mensen waar ik nu mee in de bus zit. (omdat ik wat langer in Queeenstown was, zit ik nu weer met allemaal anderein de bus). Ik heb weinig zin er energie in te steken aangezien ik bijna naar huis ga. We sliepen in dit hostel in stapelbedden met 3 bedden boven elkaar, die had ik echt nog nooit gezien, grappig.

15 maart
7.15 gaat de bus. 6 van de 8 personen gaan dus om 05.30 het bed uit? Wat is dit? Wat gaan ze zoooo vroeg doen? Gaan ze nog een film afkijken die ze gister niet af hebben kunnen kijken, dan spoor je ook niet hoor. Met de bus naar Christchurch. De stad van de aardbevingen. Het centrum is afgesloten met hekken, en er is niets behalve bouwwerkzaamheden. Een een winkelcentrum van containers en een herdenkplaats van de 180 mensen die overleden zijn. Toen in het park gehangen.

Morgen nog 1 dag en dan vlieg ik om 7uur in de ochten van Christchurch naar Auckland. Dan ga ik Hilde zien en daar een nachtje slapen. En dan mijn 36uur durende tocht naar huis.

Nog wat leuke dagen dus!

  • 15 Maart 2013 - 10:07

    Loes:

    Have fun nog!!! XXX

  • 15 Maart 2013 - 10:14

    GJ:

    hahaha " ik ben met 3 andere Duitsers" .. van nationaliteit gewisseld of voelt het zo omdat er veel Duitsers rondhangen daar.
    Irmie je wordt helemaal sportief, wandel, giant swing, skydiven?? Leuk hoor.
    Geniet maar van je laatste dag en we zien je volgende week weer.

    gr
    GJ

  • 15 Maart 2013 - 13:42

    Broer:

    Knakkerende Knak-Knak. Je knakt er maar weer lekker op los.

    Leuk om te lezen. Maar je zou je niet hoeven verschuilen achter je leeftijd. Ik bedoel: 30. Ik maakte vorig jaar nog mijn rentree in een eerste elftal tussen jongens van 18. En dan hield ik er nog een part-time-alcoholisme op na. Besef dat 30 het nieuwe 20 is. En toen je 20 was voelde je jezelf toch ook gewoon nog 18? Waar hebben we het over. Gewoon minder roken en drinken.

    Je kan zonder drankje toch ook gewoon gezellig zijn?

    Waar is dat voor nodig?

  • 15 Maart 2013 - 21:14

    Mama:

    Wat een sportieve dochter heb ik!
    Je heb je goed vermaakt, lees ik......geniet nog van de laatste dagen en een goeie vlucht terug!
    Ben benieuwd naar je foto's, tot volgende week, dikke kus!

  • 15 Maart 2013 - 21:16

    Joke:

    hai Irma ,fijn dat je nog een teken van leven geeft en ons weer laat genieten van al je belevenissen . maak er nog fijne laatste dagen van en een goede reis naar huis ,
    tot snel groetjes Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Nieuw Zeeland!

Heerlijk weer op reis...

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2013

Tot slot...

15 Maart 2013

1-14 maart 2013

28 Februari 2013

Rode Kiwi

25 Februari 2013

12- 25 februari Nieuw Zeeland

12 Februari 2013

Morgen ga ik richting Nieuw Zeeland
Irma

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 48741

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 18 Maart 2015

Peru en Ecuador

02 Maart 2014 - 24 Maart 2014

Malaysia

25 November 2013 - 23 December 2013

Curacao, Costa Rica, Nicaragua, Bonaire

13 Februari 2013 - 18 Maart 2013

Nieuw Zeeland!

12 November 2012 - 05 December 2012

Vietnam

30 Oktober 2011 - 20 November 2011

Miami

19 Januari 2011 - 17 Februari 2011

4 weken Thailand

12 Februari 2010 - 11 Maart 2010

Bali

06 Januari 2009 - 01 Maart 2009

Mijn eerste reis

05 Juni 2006 - 01 November 2006

Berlijn

Landen bezocht: