Mijn Nederlandse Winter Verslag - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Irma - WaarBenJij.nu Mijn Nederlandse Winter Verslag - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Irma - WaarBenJij.nu

Mijn Nederlandse Winter Verslag

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

20 Februari 2012 | Nederland, Castricum

Daar zit ik dan, een hele winter in Nederland….

Omdat ik in november op vakantie ben geweest zag ik best op tegen een lange Nederlandse Koude Winter… Zo lang, zo koud….

Vandaag ben ik 3 maanden terug van de Florida & DC vakantie, en heb ik 3 volle winter maanden in Nederland beleefd.

Hoewel de winter nog niet voorbij is leef ik met mijn gevoel al half in de zomer.

Ik wilde in februari/ maart nog wel op vakantie maar het is mij een beetje ontgaan en heb me er niet echt in verdiept…denk niet dat ik nog ga, hoewel… je weet maar nooit…

Maar goed, 3 winter maanden in Nederland, kan ook leuk zijn. Ik vond het een erg zachte winter met 2 weken sneeuw en ‘IJspret’ zoals men dat noemt. Ik heb mijn best gedaan om het beste eruit te halen en dat is aardig gelukt, en hierbij dus ‘Mijn Nederlandse Winter Verslag’.

Wel wat moeilijker om te typen omdat ik op reis altijd over Mijn leven schrijf en niet al te graag andere vrienden bij mijn ervaring wil betrekken.

November
20 november 2011, zondag
Terug van vakantie… de winter in. En wat is het koud op schiphol en wat ruikt Nederland fris. Mama en Karel kwamen me ophalen, ze stonden natuurlijk bij de verkeerde uitgang. Iemand ophalen blijft toch altijd een kunst. Eveline een knuffel gegeven en hup naar huis. Aan een Jetleg en herstel doe ik niet dus dan kan ik de volgende dag gewoon weer naar mijn werk…

Meteen ook maar langs mijn beste vriendinnetje, man en kleine geweest, wat een toestand en ellende is dat. Een gezond kind op aarde brengen is niet vanzelfsprekend. Zoveel ziektes/syndromen/ uitzonderingen en weet ik veel wat er allemaal niet kan zijn… ziekenhuis in en ziekenhuis uit is natuurlijk een drama maar vooral al die onzekerheden en onduidelijkheden. Ik ben in ieder geval wel blij dat ik er nu kan zijn voor mijn vriendinnetje hoewel ze natuurlijk ook haar mannetje naast zich heeft, en gelukkig ziet het er na een lang proces toch positief uit voor de familie.

December
4 december 2011, zaterdag
Voor het eerst naar de Lexion in Zaandam, altijd wel wat over gehoord en dus een vermakelijk feestje uitgezocht. Daar aangekomen staat er een rij… Ja een ouderwetse rij die je vroeger op zaterdag bij de Bobs Saloon in Uitgeest zag. Wachten, Wachten en nog eens wachten. Er was een vrij hoog spijkerbroek gehalte, wat ik altijd wel een jammer vind op een feestje. Vind het vermakelijker te zien wanneer iedereen zijn best gedaan heeft voor een feest in plaats van de Casual Spijkerbroek. Het voordringen van mensen was er ook, wat ik behoorlijk irritant vind. Ik zal niet ontkennen dat ik het zelf nooit gedaan heb, maar ik kan me er wel mega aan irriteren, ik bedoel, Wie ben Jij om eerder dan mij naar binnen te gaan als je later aan komt. Het is erg koud en iedereen moet gewoon wachten. Daar mogen wij als Nederlanders wel eens wat socialer in zijn, net als rechts op een roltrap staan, mensen eerst de trein uit laten stappen voordat je instapt etc etc. Maar oke, na de kans te hebben gehad een blaasontsteking op te lopen en mijn handen en voeten er af aan het vriezen waren, zijn we dan binnen, in de Lexion. Ik vond het weinig bijzonders, het zijn gewoon wat aangeklede (zover het aankleed was) zaaltjes. Tevens kan je bij de bar (waar veel te weinig personeel aanwezig is) ongeveer een half uurtje wachten op een drankje en dan moest je nog hopen dat je het juiste drankje had. Als je dan de drankjes had gekregen gingen ze voor je bereken hoeveel muntjes je moest afrekenen, wel handig als je dat doet Tijdens het inschenken van de drankjes dat scheelt best wat tijd. Maar okay als ik dan een drankje heb, er een goede line-up is, geslaagde muziek is en je ook nog met je Party-vriendin bent, is het tijd om goed los te gaan en kan ik echt wel volop genieten van de combinatie van al deze factoren! Dat nog in de buurt is ook, is een grote plus. Voor ons is het nog geen half uur rijden maar sommige moeten nog 2uur naar huis rijden…

5 december
Als ik dan eindelijk vroeg in de ochtend in mijn bed ligt hoor ik alleen maar tuut in je oor en geniet je nog wat na, als ik weer wakker ben zit ik al gauw weer sinterklaas te vieren met mijn familie… en vliegen de cadeaus door de kamer, Gezellie!

12 december
De miljonairsfair, vorig jaar kon ik daar niet naar toe aangezien ik een weekendje met mijn moeder in Brussel was, maar dit jaar was ik dan van de partij!En wel op maandag Business Dag. Wel leuk al die snufjes en dure luxe mooie dingen. Ook fijn om bij te kletsen, met sommige mensen probeer ik zo af en toe af te spreken maar dat komt er dan toch niet van. En dan was dit weer een goed moment bij te kletsen.

17 en 18 december
Kerstmarkt bij Zoomers, 2 lange en leuke kerstdaagjes gehad bij Zoomers op de kerstmarkt. Wel leuk om op te zetten, tevens leuk dat er nog een vriendinnetje langs komt. Tevens kwam er nog een jongen binnen waarmee ik ooit gedate heb, met een ander meisje. Ik weet niet wat het idee daar van was, maar goed. En de burgemeester van Castricum kwam nog langs. Wel handig als ik van te voren weet dat het de burgemeester van Castriucum is. Ik loop namelijk naar hem toe, geef hem een hand en zeg; Goedemiddag, leuk dat u er bent… blabla… maarre ik kan u even niet plaatsen hoor… u bent…? waarop hij even verteld dat hij de burgermeester is, ow ja handig Ir. Ik was al wat weken met meneer de burgemeester aan het onderhandelen over een offerte zonder te weten dat dat de burgemeester was, dusss…

24, 25 en 26 december
Kerstmis. Ik vind het leuk dat iedereen in de weer is met lichtjes en dat iedereen een keer verplicht aandacht moet geven aan zijn familie. Als er geen kerst is, ben je waarschijnlijk nooit meer met je familie bij elkaar en kan je nooit meer lang tafelen en bordspelletjes spelen. Met als gevolg dat je met hele familie in de woonkamer uit zijn dak kan gaan op ‘Jingle Bells’, met als excuus dat dat leuk is voor de kleintjes. Ja hoor, tevens ploft iedereen na 1 dansje uitgeput op de bank, heerlijk om allemaal een dagje ouder te worden. Verder met kerst bij mama en vriendje gehangen/ gewandeld/ gegeten en op stap geweest, was dat Kerst.

31 december
Op naar oud en nieuw… hoe, wat, waar…? Altijd moeilijk. Haarlem is het geworden, naar broer lief en wat anderen. Ondanks we begonnen met een spel met shotjes hebben we het best goed volgehouden en heeft iedereen in de ochtend nog de moeite genomen om aan tafel te komen ontbijten. Daarna ging iedereen braaf naar huis waarbij iedereen volgens mij binnen 1 minuut alweer in bed lag, maar dat mag.

8 januari
Een Nieuwjaarsborrel bij de familie van papa’s kant. Leuk om 1x in het jaar iedereen te zien en te spreken. Daarna met broertje naar Blarenbal in Egmond gegaan… Loesje en Erik nog even gezien en toen weer op tijd naar huis.

9 januari
Altijd handig dat de horecava op de dag na blarenbal is. Ik moet dus altijd een beetje op gang komen. Hoewel de beurs vrijwel elk jaar het zelfde is vind ik het een goed geslaagd personeelsuitje. Een leuke beurs met een borrel in Amsterdam. En gelukkig mag je die dag erna weer vroeg gaan werken.

10 januari
Naar de Vakantiebeurs, even wat netwerken voor mijn werk. Wat een drama is dat, het blijkt de grootste vakantiebeurs ter wereld te zijn. Zoveel mensen die daar lopen te slenteren met Koffers en weet ik veel wat, te erg! Maar goed mijn netwerk opdracht was volbracht.

13 januari
Met mama een bezoekje brengen aan Lissabon, Mijn nichtje woont daar nu met haar vriend. Ik was er nog nooit geweest. Lekker om in het vliegtuig te zitten en op vakantie te gaan, we hadden mooi weer en het leuk te zien hoe iemand een nieuw leven aan het opbouwen is in een andere stad. Mooie stad, beetje heuvelachtig, water en leuke tentjes… Maandag weer thuis, zodat ik dinsdag weer naar mijn werk kan. Leuke dingen doen is leuk maar om dat te kunnen doen moet er natuurlijk wel gewoon volop gewerkt worden. Maar omdat ik leuk werk heb is dat natuurlijk niet al te erg.

20 januari
Broer jarig! Hoera! Wij gaan dan gewoon met de hele familie uit eten, dat kan met mijn familie gewoon. Uit eten met mama en papa en de partners en mijn broertjes en partners. Daarna nog gezellig op stap geweest in Haarlem en fijn dat ik dan ook meteen bij mijn broer kan blijven slapen!

21 januari
Een oud klasgenoot maar eens op gaan zoeken in Amsterdam, ja soms duurt het even… maar dan heb je een datum geprikt om iemands huis te gaan bekijken. Leuk huisje hoor! Zag er echt wel prima en mooi uit. Daarna eten en kroeg hoppen. Komen we een leraar van ons tegen, die we eigenlijk niets te zeggen hadden en dus gewoon uit stonden te lachen. Aangezien ik weer als enige overbleef en mijn vriendin haar jas met autosleutel erin kwijt was. Was het weer een goede ouderwetse vermakelijke avond waarbij we veel gelachen, gedanst, en gedronken hebben. Natuurlijk te weinig geslapen en met veel toestand zaten we weer vroeg in de trein.

23 januari
Personeelsuitje! Eerst naar 2 leveranciers gegaan, Vijzelaar en Primemaet. Het leuke is dat wanneer je bij een vleesproductie bedrijf komt je kan zien hoeveel vlees er geslacht wordt. Nu ben ik geen vegetariër maar als er morgen geen vlees meer zou zijn om te eten vind ik dat niet erg, ik bedoel we kunnen zoveel eten, waarom moeten we dan zoveel dieren slachten… blabla… ja ik eet het ook, dus moet er ook niets over zeggen. Ik kwam ook wel weer tot de ontdekking dat er ‘minder leuke’ banen zijn. Nee, mij niet gezien in zo’n fabriek, respect dus voor de mensen daar werken. Daarna Bowlen, leuk! Daarna naar Casino waar ik alleen maar centjes aan het verliezen was. Een goed geslaagd uitje met leuke collega’s.

27 januari
Op naar Amsterdam! Mijn nichtje is afgestudeerd als arts, haar feliciteren. Grappig om eerst door het uitgestorven Castricum te lopen en binnen een half uur tussen de Amsterdamse drukte te zitten. Als ik mijn reisgenootje weer tegen kom kan ik weer een paar uur helemaal slap liggen van het lachen. Het is vervolgens fijn dat als ik weer eens als laatste richting het huis van mijn vriendin ga, de deur wel open wordt gedaan. Dan hoef ik niet 12x te bellen en 10x op de bel te drukken zonder resultaat. Tevens wist ik ook niet waar ik was en werd ik lastig gevallen door een jongen op een scooter. Als er dan een verdwaalde taxi langs rijdt kan ik van mijn laatste geld toch nog veilig thuis komen. Misschien toch maar een keer gelijk met de andere naar huis gaan ipv altijd maar te blijven hangen, maar het is altijd nog zo gezellig….

28 januari
Weer een avondje Lexion op de planning gezet, met dit keer als idee zo vroeg mogelijk te gaan, dat als de deuren open gaan, wij de eerste zijn die binnen zijn. Ik bedoel ik heb geen volle zaal nodig om het naar mijn zin te hebben en we hadden echt geen zin weer in de rij te staan. Mislukt, toch een rij en weer slecht drank-haal gebeuren. Hoewel we daar dus maar doorheen kijken hadden we een goed geslaagd feestje en haal ik uit deze feestjes echt mega veel energie.

Februari
Ja de dode maand… uhm… blij dat er dus ‘IJspret’ in Nederland is gekomen, ik vond het namelijk wel een erg zachte winter. De sneeuw en de kou vond ik dan wel zwaar geslaagd. De schaatsen gevonden en me dus op het ijs begeven, niet dat ik kan schaatsen… maar ik kan vooruit komen…

11 februari
Nog steeds ijs en naar Amsterdam naar de Keizersgrachtrace geweest. Eerst op de grachten schaatsen, echt mega leuk! Langs de Race gelopen en in café De Krul beland… en nog wat andere kroegjes bezocht. De kou zonder wind en regen is echt prima te doen en dus ook wel vermakelijk om te schaatsen en kroeghoppen in Amsterdam.

18 februari
Op verjaardag bij mijn reisgenootje, ook na een jaar dus haar huisje gaan bekijken… gezellie en haar vriendinnetjes ontmoet. Dit keer netjes met de laatste trein naar huis, dan heb je meteen ook een stuk minder te vertellen.

19 februari
Een verjaardag van een collega, even genoten van een High Tea, daar valt weinig over te vertellen behalve het veel lekker eten en kletsen is.

Kleine Conclusie
Dit waren de erg leuke dingen die ik heb meegemaakt van de winter… en dan natuurlijk de vraag, Ir hoe gaat het nu echt met je…

Nou ja, na bijna 2 jaar iets te veel werken, heb ik voorgenomen om 2 dagen in de week vrij te nemen om leuke dingen te doen… dat duurde even maar het lukt aardig. Ik dacht namelijk dat als je leuk werk heb je elke dag wel kan werken, maar dat breekt op een gegeven moment wel op.

Verder ben ik nog veel op stap en vermaak ik me goed op dance-feestjes. In mijn huisje zit ik bijna 2 jaar en dat bevalt ook prima. Ik denk er wel eens aan om naar de stad te gaan, maar ik heb hier mijn werk, mijn paard om de hoek, het strand naast de deur, en het is centraal gelegen van de leuke steden. Verder ben ik te blij met mijn huisje, mijn stille buren en mijn ‘grote’ balkon met de hele dag zon.

En dan de bijna wekelijkse vraag die ik krijg, Hoe staat t het met de mannen? Nou die kom ik natuurlijk zo af en toe tegen, hoewel de man van tegenwoordig erg afwachtend ‘ook wel lui/ verwend en niet initiatief rijk genoemd’ is, is er eigenlijk weinig gaande en vermaak ik mij prima met Mijn Leventje.

De Winter in Nederland, ik heb deze echt super gezellig en vermakelijk ingevuld. Ik heb het erg naar mijn zin gehad en goed genoten. Nu een maandje rustig aan, tenminste dat is de planning. Het geld gaat namelijk weer erg hard. Als je een winterauto koopt, veel op stap gaat, nog wil sparen voor vakantie en daarnaast nog je normale kosten heb. Tevens worden er opeens bedragen van mijn rekening (uit Miami, Enterprise) afgeschreven terwijl dat al lang betaald is, waarmee je weer in een papier invul molen zit om je geld terug te krijgen, Blijf gewoon van mijn geld!

Of ik nog op vakantie ga…? Geen idee en anders de volgende winter… eerst de komende zomer maar goed invullen… Dus als iemand nog leuke suggesties heeft, ik ben Voor!

Nu een maandje rustig en dan beginnen aan mijn 4de vermakelijke vrijgezelle jaar!

Ik kan op dit moment wel zeggen… Ik ben Gelukkig!

• 20 Februari 2012 - 21:37

Broer Sjoerd:

Erg leuk om je eigen zusje op deze wijze te volgen. Het winterse hoogtepunt is trouwens morgen, te weten mijn verjaardag ;-) ... tot morgen!