De eerste dagen... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Irma - WaarBenJij.nu De eerste dagen... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Irma - WaarBenJij.nu

De eerste dagen...

Door: Irrie

Blijf op de hoogte en volg Irma

27 November 2013 | Curaçao, Curaçao

25 november 2013
Daar ga ik dan samen op vakantie! Papa en Monique hebben ons gebracht, gelukkig de file van 13 km kunnen vermijden, anders had ik mijn vlucht denk niet gehaald, en Hans wel. Dat was dan ook wel weer een raar begin van de vakantie geweest. Ik kon Hans op Schiphol meteen weer gedag zeggen omdat ik al kon boarden, en Hans nog niet. In het vliegtuig zat Klets grietje al naast me, blabla... niet eng om alleen te reizen vraagt ze? Nog nooit iets engs meegemaakt? Uhm... daar komen we dan op het Thailand verhaal... pfff... gelukkig ging ze ergens anders zetten, Rust. Lekker film kijken boekje lezen en Hello Goodbey... ah.. en dan ben je er al! Een vlucht van 9uur is natuurlijk niets meer voor mij. Joehoe Curacao, nog even behulpzaam geweest om de bagage van wat oudere dames te dragen, want die handbagage van tegenwoordig is een koffer en dan nog een tas om elke schouder, de naam handbagage gaat nergens meer over, zoveel spullen en ze liggen de hele vlucht te slapen. Nog even in de rij voor de paspoort controle waarbij ik het nog steeds indrukwekkend vind dat mensen 2cm achter me gaan staan, de hele tijd tegen mijn tas aan tikken en de hele tijd over mijn schouder heen lopen hijgen, ga weg! Als er dan een extra balie open gaat komen er mensen van alle kanten gerend, die achteraan stonden en dan als eerst aan de andere kant staan. Voor wat?? want aan het einde kom ik alle mensen weer tegen bij de bagage. Mensen. Even kijken, de bagage. ' Ding Dong' mevrouw Irma Baars graag melden bij de service balie. Mevrouw u bagage is er niet, deze komt morgen. Okay, wacht nog op de volgende vlucht want daar zit uhm ja mijn vriend/ scharrel/ reispartner? Maar even naar buiten, regen, okay. Daar is Hans, de taxi in waarbij we meteen 'gezellige' woorden wisselen over de prijs van de rit naar het hotel. Daar zijn we dan op Curacao! Even kletsen met de gasten, die vragen hoelang we blijven. Uhm 4 dagen, ow jullie gaan een ABC-trip doen, sorry ik kon me echt niet inhouden, moest zo hard lachen zie me al gaan. 1 week Aruba, 1 week Bonaire, 1 week Curacao. Nou goed maar even een auto huren voor morgen.

26 november
De auto, die hebben we gehuurd bij meneer 'auto verhuur' die ook taxi is, en... tja van alles. Koop een auto en je bent het. Hans rijdt, dat is dan ook alles. Hans rijdt tegen de richting in op een eenrichtingweg, Hans laat de motor uitvallen, Hans rijd tegen de richting in op een parkeerplaats, Hans rijdt door rood, Hans doet zijn ruitenwissers aan als de zon schijnt en Hans ziet soms een drempel niet. Maar we leven nog. Mooie strandjes gezien, waar ik niet in kan zwemmen aangezien ik even zuinig moet zijn met de boxer die ik mag lenen van Hans, erg charmant trouwens. In de avond ergens uit eten, zoeken naar het eettentje welke de reisleider heeft aangegeven, niet gevonden, dus ergens anders gegeten. Daarna slapen. Ow en ik moet snachts wat zachter doen als ik naar het toilet ga, en niet het bed in Springen en aan de dekens trekken. Uhm, ja ik ben zoooo niet gewens om samen te slapen :) Mijn bagage is er wel, netjes gebracht alleen mijn toilettas is vermist, deze zat namelijk aan mijn tas geritst. Dus morgen winkelen voor makeup, scheermes en een luchtje ofzo... een meisje zonder makeup en een mat op de benen is niet fijn.

27 november
Slenter dag tussen de buien door! Enne nieuwe dingen gekocht. Morgen Costa Rica! Wij kijken er naar uit.

Alles gaat verder super goed, we zijn al 50uur samen op reis, Joehoe!

  • 28 November 2013 - 00:20

    Norina:

    Hai Irma ,
    Weer pech met de bagage ???
    Goeie reis morgen , ik was ook met Larissa in Costa Rica.
    Hoelang blijf je weg ??.
    Wij komen wel erg bij jou in de buurt , net even gekeken op mn I pad maar wij gaan pas over 3 weken.
    Zijn jullie er dan nog ???

    Fijne tijd nog daar en de groetjes van ons !!

  • 28 November 2013 - 00:47

    GJ:

    ja sorry dat ik zo laat reageer maar Berend stond met pech langs de weg met zijn partner en Henny, dus die moest ik even halen en brengen.
    Heb jij weer, geen bagage en erger nog geen scheerspullen, winterwolletje op je benen, geen kale kano, een vriend die geen auto kan rijden .... is ie blind? .... ik zou meteen terugkeren....

    nou ja, je bent er toch, maak er dan maar wat van

    groeten GJ

  • 28 November 2013 - 04:20

    Lies:

    Hahahahahahahaha! Arme Hans :)

    Veel plezier schat!

  • 28 November 2013 - 09:01

    Mattie:

    Ik wist niet wat ik hoorde,ben even gaan lezen.
    Lijkt wel nooit soepel te mogen gaan he je vakanties,maar alles weer goed.
    Heeeeelllll veel plezier,en veel mooie dagen samen.

  • 28 November 2013 - 09:37

    Joke:

    hoi Irma

    weer een genot om jou verslag te lezen . gelukkig zijn er nog mensen zoals jij die niet gestrest raken van ietsje tegenslag , en geef hans een paar rijlessen voor kerst , dan komt t wel goed heeeeel veeeeel plezier verder op je trip
    groetjes Joke

  • 28 November 2013 - 11:28

    Loes:

    er is altijd wel iets geks op je vakantie!! ;-)

  • 02 December 2013 - 19:36

    Pino:

    Haha klinkt als een goed begin! Ben benieuwd wat jullie verder nog gaan meemaken.... val ik nu toch opees mee als reisgenoot eigenlijk? En slaap je met Hans ook wel in het bovenbed?! :-)

  • 12 December 2013 - 20:10

    Broertje:

    Behoorlijk knakkerend begin. Knak.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irma

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 48782

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 18 Maart 2015

Peru en Ecuador

02 Maart 2014 - 24 Maart 2014

Malaysia

25 November 2013 - 23 December 2013

Curacao, Costa Rica, Nicaragua, Bonaire

13 Februari 2013 - 18 Maart 2013

Nieuw Zeeland!

12 November 2012 - 05 December 2012

Vietnam

30 Oktober 2011 - 20 November 2011

Miami

19 Januari 2011 - 17 Februari 2011

4 weken Thailand

12 Februari 2010 - 11 Maart 2010

Bali

06 Januari 2009 - 01 Maart 2009

Mijn eerste reis

05 Juni 2006 - 01 November 2006

Berlijn

Landen bezocht: