Wat kan je veel doen op vakantie! - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Irma - WaarBenJij.nu Wat kan je veel doen op vakantie! - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Irma - WaarBenJij.nu

Wat kan je veel doen op vakantie!

Door: Irmie

Blijf op de hoogte en volg Irma

18 December 2013 | Bonaire, Bonaire

3 december
Om 7.00uur met Hans en Tom naar Nicaragua. 7uur lang samen in de auto luisteren naar Tom zijn levensverhaal. Echt super leuk! Dan de grens oversteken/ lopen. Van betaalhokje naar betaalhokje nog even een stukje wandelen tussen de vrachtwagens, wat centjes wisselen en je bent er. Dan de bus in, lekker knus in de chickenbus, nog een klein stukje in de tuk tuk en 12uur later ben je er dan! Granada! Ow... dan alleen nog een hostel eten drankje en naar bedje!

4 december
Rondje Granada, wat een knus leuk en gezellig plaatsje. Lekker wat rond gehangen door de stad, het park en daarna wat eten en drankjes gedaan.

5 december
Naar Masaya, eerst naar de Masaya vulkaan, en wat kan je daar doen?! Paardrijden over de vulkaan, echt mooi en fijn om even te paardrijden. Daarna nog even naar Masaya en langs de weg een bus aan houden om weer terug te gaan naar Granada. Toen even een lekker hapje besteld, Tapas, elke keer met de goede hoop wat lekkers te krijgen maar we krijgen elke keer een mega bord met gefrituurd eten en patat. Dit was dus de laatste keer.

6 december
Op tijd naar de bus toe lopen, de bus welke vertrekt rond 9.30 naar Rivas. Wij nog rennen, vertrekt de bus pas om 11.30. Dan nog met de taxi naar de boot en met de boot naar Ometepe. Ometepe is een eiland in een meer. Het eiland heeft 2 vulkanen dus daar maar een kijkje nemen.

7 december
Scooter gehuurd, een 2de kans voor Hans. Ik meld het als de er drempels in het zicht zijn, hij doet de rest. Ik zal het positief brengen, het ging beter dan het auto rijden op Curacao. Langs mooie strandjes geweest en naar een Natural Pool, ik had weinig vertrouwen in wat moois maar deze was wel echt erg mooi. In de avond een kippetje gegeten. Mensen staan gewoon in hun tuin te BBQ-en hebben 10 tafels met wat plastic stoelen neergezet, de kinderen doen de bediening en je heb zo goed als een Restaurant. Daarna op een stoeprandje op 2 houten krukjes een flesje Flor de Cana gedronken, op het advies van Eveline. Lekker hoor!

8 december
Met de Ferry en taxi naar San Juan, daar wandelen naar Jezus op een berg. In de avond begon ons schildpadden avontuur. We hadden een tour geboekt voor 35dollar pp maar wisten niet echt wat we konden verwachten. Nou in korte lijnen werden we opgehaald door een taxichauffeur welke geen Engels sprak, en wij waren dus de enige personen die de tour geboekt hadden. We hebben een uur door de donkere bossen gereden, zonder iets te zeggen, geen idee wat ons te wachten stond. Toen kwamen we aan bij een strand en een hok met zakken zand en een mandje met kleine schildpadjes. De mensen de daar aanwezig waren spraken geen Engels en hadden ons niet verwacht. Nou goed we (iemand van daar, de taxichauffeur, Hans en ik) zijn dus met de bak met kleine schildpadjes naar het strand gelopen en hebben ze bij de zee gezet. Met als gevolg dat we met zijn 4-en in stilte een half uur staan te wachten tot ze in zee zijn. Toen nog een nestje op het strand uitgraven en weer het zelfde verhaal. Daarna terug met de taxi. Hele vage trip maar achteraf vond ik het erg leuk! Maar ik denk dat ik de enige was. In de avond naar een strandschuimparty geweest, echt vet al dat schuim op het stand, en tevens voor het eerst een Spicey cocktail gedronken, best vaag een cocktail met peper smaakje.

9 december
Met de bus naar Playa Madera. Dat je 2uur op een bus moet wachten zijn we wel gewend maar dat je dan in een soort veewagen wordt vervoerd was wel bizar. Daar op het strandje een beetje gesurft, uhm nou dat kan ik dus niet meer.

10 december
Voor de verandering maar weer om 7uur met de bus. Op naar de grens, terug naar Costa Rica. Lekker een volle bus met je backpack die los op het dak van de bus ligt. Dan weer van hokje naar hokje en tussen de vrachtwagens door de grens over. 10uur later aangekomen in Monteverde!

11 december
Gewoon weer om 7uur met de bus naar een mooi bos met bruggen en ziplines en tot slot nog een SWING! Ow wat was die gaaf! Ik heb echt wel weer gegild met de vrije val. In de middag nog maar een erg boeiend Coffee Tourtje gedaan.

12 december
Op naar Cloud Forest, 3uur lopen door een regenwoud met een poncho aan, het is maar wat je leuk vindt op vakantie. Okay, ik beken, het was super mooi en Leuk! Zulke mooie hoge grote groene bomen! En ook nog een wasbeer gezien, die zijn echt leuk. In de middag de bus naar San Jose, terug naar Start.

13 december
Vandaag 5.30 op ipv 6.00uur. Ach dat half uurtje eerder op staan kan er wel bij. Vandaag een dagje Raften! Nou ja dagje... 4uur bus, half uur ontbijt, 3uur raften, uurtje lunchen en weer 4uur teug in de bus. Maar het was de moeite waard! Zo leuk en mega mooi. In de avond toch weer in het bestellen van de Tapas getrapt, bah.

14 december
Relax dag, even dagje San Jose en eerst maar wat luxe uit eten. Maar wat was dat slecht, slechte service en slecht eten. Toen op de markt op een houten krukje maar wat soep gegeten. In de stad waren de hoofdwegen afgezet en er zaten allemaal gezinnen op kleedjes. Wat ze er deden? Geen idee... maar het leek wel of ze aan het wachten waren op een parade. Na wat vragen begon deze om 18.00uur. Wij dus ook maar wachten. Nou om 20.00 was er dus een soort van Reclame, Kerstman, Carnaval intocht. Die gezinnen hebben dus de hele dag gewacht op een in onze ogen wat vage intocht. En wij hebben daar ons lekkere diner welke wij gepland hadden voor opgeofferd. Nou goed vanavond vliegen! Ik naar Bonaire Hans naar huis.

15 december
Vliegen naar Curacao en daar 6uur wachten op onze volgende vlucht. Wat een happening toch altijd die vluchten, lange rijen die de mensen maken. Een foto van de aankomst hal, een foto van het vliegtuig, een foto in het vliegtuig. Ow ja en bij het inchecken op Costa Rica had ik al aangegeven dat mijn tas wel naar Bonaire kon. Toch zag ik mijn tas op de bagageband liggen op Curacao en heb hem maar meegenomen om opnieuw in te checken. Maar goed ook want ze verteld mij dat ze mijn bagage helemaal niet gelijk konden door sturen naar Bonaire omdat de verschillende luchtvaartmaatschappijen helemaal geen samenwerking hebben. Handig, had ik daar dus bijna weer gestaan. Zonder bagage. Nou Hans gedag gezegd. En ja, wat zijn die 3 weken samen reizen goed gegaan!! Echt mega fijn. En dan nu naar mijn lieve broer! Spannend spannend! Daar is ie dan, mijn broer, na 11 maanden. Zo fijn weer te zien! Meteen gezellig een drankjes gedaan en gekletst

16 december
Robert-jan werken, ik chillen en snorkelen. Na het werken samen wat chillen op een bankje en gezellig bij kletsen.

17 december
Rondje over Bonaire gereden en met Rj wezen lunchen. In de avond had Jannie, de huisgenoot van Rj gekookt en wat relaxed. Morgen duiken!

Zo dit was het even tot ze ver, en in het kort. Ben nu moe en ga dus morgen duiken en waarschijnlijk overmorgen windsurfen! Dan nog een super weekend met Robert-jan en naar huis...

Met andere woorden dit was weer een briljante reis waarvan ik mega heb genoten!

Tot Snel

• 18 December 2013 - 08:50

Mattie:

Geweldig dat je zo aan het genieten bent en zorg dat je ook met je broer geniet.
    Want je tijd gaat snel zo,en voor je het weet zit je weer aan een bakkie-peukie.
    gr Mattie x

• 18 December 2013 - 09:05

GJ:

Leuk hoor Irma.... de redder van de schildpadden !!
    Groeten aan Thijs mocht je hem onder (of boven) water tegenkomen.

gj

• 18 December 2013 - 13:45

Broertje:

Behoorlijk knakkerend verhaal. Knak.

• 19 December 2013 - 10:11

Norina:

Hai Irma, wanneer kom jij weer naar NL of blijf je daar de feestdagen vieren ??

Wij gaan vandaag naar Miami beach een paar dagen, dan door naar de Bahamas, Cayman-islands, Jamaica, Samana en Mexico, 10 dgn.
    We zitten dus net iets noordelijker als jij in de Caribien !!

Wil je nog even hele fijne feestdagen via deze weg toewensen.
    Wij in 2014 weer " at home ".
    Jij denk ook .
    Geniet en fijne tijd nog daar !!!